Ferenc, Olívia
-4 °C
4 °C

Ki nyerte a nézettségi versenyt?

2005.02.02. 15:22
A verseny egyre szorosabb, a Tv2 nyerte a hétvégét, de hétköznap este az RTL Klub még biztosan vezet. Az Irigy Hónaljmirigy ismétlése 2,2 millió embert érdekelt, az RTL Klub vasárnapi filmjét viszont csak 1,2 millióan nézték.
A Tv2 új műsorstruktúrája alaposan megbolygatta a kereskedelmi csatornák nézettségi versenyét, annak ellenére, hogy a főműsoridő átrendezése utáni gyors sikerek után a múlt héten már rendre az RTL Klub műsorai vonzottak több nézőt este hét és kilenc között. Ennek ellenére a Tv2 a teljes műsoridőt tekintve megelőzte az RTL Klubot, ráadásul nemcsak a teljes lakosság, de a hirdetők szempontjából fontos 18 és 49 év közötti lakosság körében is. Múlt héten az AGB Hungary adatai szerint a tévénézők 28,6 százaléka választotta a Tv2-t, míg az RTL Klubra egy százalékkal kevesebben kapcsoltak. A 18 és 49 év közötti korcsoportban valamivel kevesebb, 0,7 százalék volt a különbség a Tv2 javára.

A legtöbb hirdetőt vonzó főműsoridőben azonban az RTL Klub stabilan őrzi első helyét, hiszen átlagosan a teljes lakosság 32,4 százaléka nézi a csatornát, míg a Tv2-t 32,1 százalék választja, és a 18 és 49 év közötti korosztályban is még 0,8 százalék az RTL Klub előnye.

Hogyan mérik a nézettséget?
Hogyan működik a rejtélyes nézettségmérő rendszer? Mit jelent a nézettség pontosan? Hány néző véleményéből és hogyan számítják ki a hirdetési piacot meghatározó mutatókat? Az AGB Hungary működésének bemutatása

Ha közelebbről megnézzük a hétköznapi főműsoridőt, akkor azt látjuk, hogy a múlt héten az RTL Klub minden műsora megverte a Tv2-t. A Tényeket 32 százalék választotta, míg az RTL Klub Híradóját 35,8 százalék, a Jóban-rosszbant 25,1 százalék, míg a vele párhuzamosan futó Fókuszt 41,1 százalék. A Tv2 bulvárhíradóját, az Aktívot 29,1 százalék nézte, míg Vágó vetélkedőjét ugyanekkor 39,3 százalék, sőt a Barátok közt is magára talált, a múlt héten átlagosan az éppen tévét nézők 34,7 százaléka választotta, míg a Multimilliomosra 32,6 százalék kapcsolt.

A Tv2 előnyét leginkább a hétvégi sikereknek köszönheti. Szombaton este a Tv2 Magellán című tudományos ismeretterjesztő magazinját a teljes lakosság 1582 487 tagja látta, míg a vele szemben futó Szeress most! című szappanoperát 1 501 472 néző izgulta végig. A Csaó Darwin! szombati fordulóját, amiben a kövérek és a soványak mérkőztek meg 1 677 824-an izgulták végig, míg az RTL Klubon vetített Három férfi és egy kis hölgy című amerikai vígjátékot mindössze 1 420 783-an nézték meg.

Vasárnap este 2 405 556 néző választotta a Tv2 Naplóját, míg az RTL Klub Több mint testőr című filmjét csupán 1 535 301-en.

Az Irigy Hónaljmirigy Show szilveszteri adásának ismétlése megsemmisítő csapást mért a vele szemben futó RTL Klubos filmre. Míg a teljes lakosság körében a TV2 szórakoztató show-műsorát 2 250 106 néző választotta, addig az RTL Klubot 1 178 620-an, tehát több mint egymillióval kevesebben nézték.

A legnépszerűbb műsorok
(Egy-egy műsor csak a legnépszerűbb adásával szerepel a listán)
Teljes lakosság
01. Napló (Tv2) 2 405 556
02. Fókusz (RTL Klub) 2 263 139
03. Legyen Ön is milliomos! (RTL Klub) 2 260 453
04. Irigy Hónaljmirigy (Tv2) 2 250 106
05. Tények (Tv2) 2 052 819
06. Barátok közt (RTL Klub) 1 925 797
07. Áll az alku (Tv2) 1 913 990
08. Buék - mikroszkóp (Tv2) 1 912 613
09. Multimilliomos (Tv2) 1 870 466
10. Aktív (Tv2) 1 808 020

Az AGB Hungary adatait az RTL Klub és a Tv2 bocsátotta rendelkezésünkre.