Natália
-3 °C
8 °C

Több mint kétmillió ember vonzott az IQ

2003.04.07. 15:28
A Big Brother kiszavazóshowjára feleannyi ember volt kíváncsi, mint Majka vagy Havas Henrik intelligenciahányadosára.

Hogyan mérik a nézettséget?
Hogyan működik a rejtélyes nézettségmérő rendszer? Mit jelent a nézettség pontosan? Hány néző véleményéből és hogyan számítják ki a hirdetési piacot meghatározó mutatókat? Az AGB Hungary működésének bemutatása
Szombat este mindent elsöprő győzelmet aratott az RTL Klub IQ című műsora, hiszen mind a reklámbevételek szempontjából fontos 18-49 év közötti korosztályban, mind a teljes népességen belül negyven százalék feletti közönségarányt ért el. Eközben a Big Brother véglegesen lemaradt, a szombat esti kiszavazóshow már nem csak az RTL Klub intelligencia vetélkedőjénél, de a közszolgálati televízión futó háborús hőseposznál - Ryan közlegény megmentése - is kevesebb nézőt vonzott.

Az RTL Klub maratoni, háromórás IQ vetélkedőjére 2 098 704 néző volt kíváncsi, ezzel az adás 42,3%-os közönségarányt ért el az éppen tévét néző lakosság körében, míg a 18-49 évesek között ez az arány 41,4% volt. Eközben a Big Brother kiszavazóshowjára alig 990 266 volt kíváncsi, ami csupán 19,3%-os közönségarány, ráadásul a reklámozók előtt oly kedves korcsoportból ez mindössze 444 468 nézőt jelentett.

A Ryan közlegény megmentése eközben szépen szerepelt az MTV műsorán, hiszen a közszolgálati televízió ritkán előzi meg kereskedelmi társait a fiatalabb korcsoportokban, most mégis a 18-49 év közöttiek 27%-a választotta Spielberg monumentális háborús alkotását.

Az AGB Hungary adatait az RTL Klub bocsátotta rendelkezésünkre.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Utazás aggodalom nélkül?

Utazása előtt sose feledkezzen el utasbiztosításáról!