Szárnyal a köztévé?

2004.04.21. 00:31
Vasárnap este kiderült, hogy Friderikusz is képes nézettségi versenyt nyerni. Szombaton pedig az amazonok egy balhoroggal kiütötték Verebest és Gálvölgyit.
A múlt héten is az RTL Klub nyerte meg a nézettségi versenyt, hiszen a teljes lakosságot és a teljes napot figyelembe véve átlagosa a tévénézők 29,7 százaléka választotta a csatornát, míg a konkurens TV2-t csak 27,9 százalék kísérte figyelemmel. A hirdetők szempontjából fontos 18 és 49 év közötti népesség körében, és a kiemelt főműsoridőben is megőrizte vezető pozícióját az RTL Klub, hiszen ebben az idősávban a reklámok célcsoportjának számító korosztály 36,7 százaléka a csatornát nézte, míg a TV2-re csak 30 százalék kapcsolt.

Támad a köztévé

A hét legnépszerűbb műsora minden korcsoportban a Barátok közt csütörtöki epizódja lett, Tilda terhességére ugyanis 2 236 000-en voltak kíváncsiak, közülük 1 095 000-an a 18 és 49 év közötti korcsoportba tartoztak. A hónapok óta a népszerűségi listák élén álló Napló ezúttal rosszul szerepelt, a TV2 riportmagazinjára csupán 1 858 000-an voltak kíváncsiak, ez az eredmény pedig csak a nézettségi ranglista tizenegyedik helyére volt elég.

Hogyan mérik a nézettséget?
Hogyan működik a rejtélyes nézettségmérő rendszer? Mit jelent a nézettség pontosan? Hány néző véleményéből és hogyan számítják ki a hirdetési piacot meghatározó mutatókat? Az AGB Hungary működésének bemutatása
Az első tízbe a Barátok közt és a Való Világ epizódjain kívül csak a Névshowr jubileumi, ötvenedik adása tudta beverekedni magát. A közszolgálati televízió szórakoztató magazinját 2 069 000-en nézték meg, ezzel a hét második legnépszerűbb programja lett. A műsor segítségével az MTV megnyerte a vasárnap esti csatát, hiszen a köztévé két millió feletti nézettségével szemben a TV2 Fergeteges forgatás című amerikai vígjátéka csak 926 000 nézőt vonzott, az RTL Klubon vetített Bambano című alkotásnak pedig csak 1 2745 000 nézője volt, sőt az előny a showt követő politikai műsor alatt is megmaradt. Friderikusz Sándor A szólás szabadsága című műsorát 1 295 000-en nézték meg, míg a TV2 a Harc mesterei című filmjét 624.000-en, az RTL Rajtaütés című produkcióját pedig 1 196 000-en látták. Az MTV ráadásul a hirdetőknek oly kedves 18 és 49 év közötti lakosság körében is megelőzte a TV2-t, bár a különbség statisztikailag elenyésző, hiszen az éppen tévét nézők közül 24,2 százalék az MTV-t, míg 24 százalék a TV2-t választotta.

Balegyenessel az élre

A szombat estét azonban egyértelműen a TV2 nyerte, az Amazonok éjszakája címen megrendezett bokszgála ugyanis mind a teljes lakosság körében, mint a 18-49 év közötti korcsoportban népszerűbb volt a Való Világ aktuális epizódjánál és a Heti Hetesnél is. A bokszolók mérkőzései átlagosan 1 508 000 nézőt vonzottak a képernyők elé, míg a gálával párhuzamosan futó Marslakó a mostohám című amerikai vígjátékot csak 1 387 000-an, az utána következő Heti Hetest pedig csupán 1 195 000-en nézték.

A szombat esti Való Világ ugyan 1 627 000 nézőjével megelőzte az Amazonok éjszakáját, de az AGB Hungary adataiból kiderül, hogy amikor a két műsor párhuzamosan futott, a bokszgálát lényegesen többen nézték.

Az AGB Hungary adatait az RTL Klub és a TV2 bocsátotta rendelkezésünkre.