Piroska
-10 °C
1 °C

Szárnyal a köztévé?

2004.04.21. 00:31
Vasárnap este kiderült, hogy Friderikusz is képes nézettségi versenyt nyerni. Szombaton pedig az amazonok egy balhoroggal kiütötték Verebest és Gálvölgyit.
A múlt héten is az RTL Klub nyerte meg a nézettségi versenyt, hiszen a teljes lakosságot és a teljes napot figyelembe véve átlagosa a tévénézők 29,7 százaléka választotta a csatornát, míg a konkurens TV2-t csak 27,9 százalék kísérte figyelemmel. A hirdetők szempontjából fontos 18 és 49 év közötti népesség körében, és a kiemelt főműsoridőben is megőrizte vezető pozícióját az RTL Klub, hiszen ebben az idősávban a reklámok célcsoportjának számító korosztály 36,7 százaléka a csatornát nézte, míg a TV2-re csak 30 százalék kapcsolt.

Támad a köztévé

A hét legnépszerűbb műsora minden korcsoportban a Barátok közt csütörtöki epizódja lett, Tilda terhességére ugyanis 2 236 000-en voltak kíváncsiak, közülük 1 095 000-an a 18 és 49 év közötti korcsoportba tartoztak. A hónapok óta a népszerűségi listák élén álló Napló ezúttal rosszul szerepelt, a TV2 riportmagazinjára csupán 1 858 000-an voltak kíváncsiak, ez az eredmény pedig csak a nézettségi ranglista tizenegyedik helyére volt elég.

Hogyan mérik a nézettséget?
Hogyan működik a rejtélyes nézettségmérő rendszer? Mit jelent a nézettség pontosan? Hány néző véleményéből és hogyan számítják ki a hirdetési piacot meghatározó mutatókat? Az AGB Hungary működésének bemutatása
Az első tízbe a Barátok közt és a Való Világ epizódjain kívül csak a Névshowr jubileumi, ötvenedik adása tudta beverekedni magát. A közszolgálati televízió szórakoztató magazinját 2 069 000-en nézték meg, ezzel a hét második legnépszerűbb programja lett. A műsor segítségével az MTV megnyerte a vasárnap esti csatát, hiszen a köztévé két millió feletti nézettségével szemben a TV2 Fergeteges forgatás című amerikai vígjátéka csak 926 000 nézőt vonzott, az RTL Klubon vetített Bambano című alkotásnak pedig csak 1 2745 000 nézője volt, sőt az előny a showt követő politikai műsor alatt is megmaradt. Friderikusz Sándor A szólás szabadsága című műsorát 1 295 000-en nézték meg, míg a TV2 a Harc mesterei című filmjét 624.000-en, az RTL Rajtaütés című produkcióját pedig 1 196 000-en látták. Az MTV ráadásul a hirdetőknek oly kedves 18 és 49 év közötti lakosság körében is megelőzte a TV2-t, bár a különbség statisztikailag elenyésző, hiszen az éppen tévét nézők közül 24,2 százalék az MTV-t, míg 24 százalék a TV2-t választotta.

Balegyenessel az élre

A szombat estét azonban egyértelműen a TV2 nyerte, az Amazonok éjszakája címen megrendezett bokszgála ugyanis mind a teljes lakosság körében, mint a 18-49 év közötti korcsoportban népszerűbb volt a Való Világ aktuális epizódjánál és a Heti Hetesnél is. A bokszolók mérkőzései átlagosan 1 508 000 nézőt vonzottak a képernyők elé, míg a gálával párhuzamosan futó Marslakó a mostohám című amerikai vígjátékot csak 1 387 000-an, az utána következő Heti Hetest pedig csupán 1 195 000-en nézték.

A szombat esti Való Világ ugyan 1 627 000 nézőjével megelőzte az Amazonok éjszakáját, de az AGB Hungary adataiból kiderül, hogy amikor a két műsor párhuzamosan futott, a bokszgálát lényegesen többen nézték.

Az AGB Hungary adatait az RTL Klub és a TV2 bocsátotta rendelkezésünkre.

US Virgin Islands

Sosem láttál még ilyen gyönyörű helyet!

Ha már erre járok beugrom

..tényleg ez történt, Palau és Mikronézia szigeteit járva úgy döntöttem, hogy Saipanra is átugrom.