Szárnyal a NévShowr, bukik Friderikusz

2003.05.06. 15:37
Változatlanul az RTL Klub vezeti a televíziók nézettségi listáját. Friderikusz Sándor műsora még mindig nem érte el a várt eredményt, különösen gyenge a fiatal nézők körében.
Továbbra is az RTL Klub áll a nézettségi verseny élén: a főműsoridőben 36,2 %-os közönségarányt elérő adóval szemben a tv2 25,9 %-ot, az m1 17,6 %-ot teljesített a teljes lakosság körében. A 18-49-es célcsoportban az RTL előnye még nagyobb. A csatorna immár nem csupán a realityműfajban vezet, a Big Brother veresége a tv2 többi műsorát is érzékenyen érintette. A kora esti kiadások heti átlagos nézettségét tekintve - a teljes lakosság körében - a Big Brother közönsége 820 000, míg a Való Világ tábora 1 150 000 volt az április 28-május 4. közötti héten.

A két reality show nézettsége összesen sem éri el a kétmilliót - az első futamot megnyerő BB ezt gyakran felülmúlta -, ami arra utal, hogy az első generációs valóságshow-k elfáradtak Magyarországon.

A kereskedelmi tévék ősztől szakítanak a naponta jelentkező reality show-kkal, az eddigieknél egzotikusabb környezetben forgatott műsorok hetente jelentkeznek majd.

Friderikuszra nem kíváncsi az ifjúság

Érdekes küzdelem alakult ki vasárnap este. A Magyar Televízió legújabb produkciója, a Friderikusz - A szólás szabadsága a tv2 Naplójával, illetve az RTL-en sugárzott Armageddon című katasztrófafilmmel mérkőzött meg. Az estét 1 811 000-es nézettséggel az Armageddon nyerte, megelőzve a Naplót (1 074 000), az utána következő Titanicot (1 301 000) és Friderikuszt, aki 628 000 nézőt szólított meg. Különösen gyenge teljesítményt nyújtott Friderikusz a 18-49 évesek körében: e csoportból mindössze 75 500-an kapcsoltak az MTV-re, ami egy reggeli rajzfilm eredményének felel meg.

Kiköszörülte a csorbát a Friderikusz után látható NévShowr, amely 1 329 000-es nézettségével az MTV egyik legsikeresebb műsora volt. A szórakoztató show a fent említett "kereskedelmi" korosztályból 266 700 nézőt vonzott.