A Dalnokok ligája csatát nyert a Való Világ ellen

2003.06.05. 08:57
Ezen a héten is az RTL Klub volt a legnézettebb földi sugárzású csatorna. A Big Brother mérföldekkel a Való Világ után kullogott, Csaba drogproblémáit pedig esténként kétmillió néző kísérte figyelemmel.
A május 25. és június 1. közötti héten ismét nőtt az RTL Klub előnye főműsoridőben, ami minden bizonnyal a Való Világ hajrájának köszönhető. A csatorna valóságshowjának hétköznap kora este sugárzott összefoglalóit átlagosan 1 548 000 honfitársunk nézte meg, a vasárnap esti döntőt pedig több mint 2 300 000-en, azaz az ország lakosságának csaknem egynegyede kísérte figyelemmel. Mindeközben a Big Brother utolsó négy adását átlagosan csak 485 000-en nézték, és a végső döntésre is mindössze 1 346 000 tévénéző volt kíváncsi.

A legnézettebb műsor azonban ezen a héten is a Barátok közt volt, egy-egy epizód elé átlagosan 1 900 000-an ültek le. A Berényi-klán mindennapjait feldolgozó szappanopera sikerére jellemző, hogy péntek este, mind a teljes lakosságot, mind a hirdetések szempontjából fontos 18 és 49 év közötti korosztályt tekintve megverte még a Big Brother döntőjét is.

Zenével a valóság ellen

Hogyan mérik a nézettséget?
Hogyan működik a rejtélyes nézettségmérő rendszer? Mit jelent a nézettség pontosan? Hány néző véleményéből és hogyan számítják ki a hirdetési piacot meghatározó mutatókat? Az AGB Hungary működésének bemutatása
A tv2 egyedül szombat este könyvelhetett el jelentős sikert, ekkor ugyanis 27 000-rel több néző kapcsolt a
Dalnokok Ligájára, mint a párhuzamosan futó utolsó Való Világ összefoglalóra. A könnyűzenei műsort összesen 937 000-en kísérték figyelemmel.

Ugyan a valóságshowknál kisebb különbséggel, de a Híradók versenyében is az RTL Klub vezet, a kora esti hírösszefoglalót átlagosan 75 000-en többen nézik, mint az azonos időben sugárzott Tényeket. Azonban ebben a műfajban a küzdelem sokkal szorosabb, hiszen például szerdán és szombaton a tv2 hírműsora volt a nézettebb.

A közszolgálati televízión futó Friderikusz - a Szólás szabadsága továbbra sem tudja utolérni a konkurens Naplót, míg ugyanis vasárnap este a tv2 heti riportmagazinjára 1 375 00-en voltak kíváncsiak, addig az MTV műsorának mindössze 575 000 nézője volt.

Gyengélkedik azonban a tv2 három saját gyártású műsora. Az áljapán Stahl Judit álinterjúi mindössze 555 000 embert vonzottak a héten, a Luciferre is csak 482 000-en kapcsoltak, és a Magánszámra is csak 482 000-en voltak kíváncsiak. Ráadásul Hajós András egyszemélyes showja kivételével ezek a műsorok a célközönségnek kikiáltott 18 és 49 év közötti korosztály érdeklődését sem tudták igazán magukra vonni.

Az AGB Hungary adatait a tv2 bocsátotta rendelkezésünkre, és a 4 évesnél idősebb lakosságra vonatkoznak.