Dr Dolittle és Bud Spencer az élen

2003.06.19. 15:32
Az RTL újból tetemes előnyre tett szert, a főműsoridőt pedig megint a limonádé filmek uralják.
Az RTL Klub újból elhúzott a konkurens tv2-től, hiszen a június 9. és 15. közötti héten a csatorna már a teljes napot nézve is vezetett, míg a főműsoridőben egyértelműen többen nézték az RTL-t mint a tv2-t.

A hírműsorok versenyében is az RTL vezet: míg az este fél hétkor kezdődő Tényeket hétköznaponként átlagosan 833 000 néző kísérte figyelemmel, addig a Híradóra 1 008 000-an kapcsoltak. A közszolgálati televízió hírműsora egy órával később átlagosan 575000 nézőt vonzott. Az RTL bulvármagazinja is sikeresebb volt a párhuzamosan futó műsornál, hiszen míg a tv2-ön sugárzott Aktív elé 817 000e-n ültek le, addig a Fókuszt 1 093 000-an nézték a televízió készülékkel rendelkező háztartások négy évnél idősebb tagjai közül.

A heti riportműsorok eddig csendes küzdelmébe némi színt vihet, hogy a vasárnap este jelentkező A szólás szabadsága című Friderikusz-műsor ezen a héten már 764 000 nézőt vonzott, miközben a vele egy időben sugárzott Napló nézettsége 1 046 000-ra mérséklődött. A különbség azonban a hirdetők számára fontos 18-49 év közötti népességben sokkal nagyobb, míg a Napló az aktívan kereső és persze költekező korosztály 10,1 százalékát, addig Friderikusz műsora mindössze 3,1 százalékát vonzotta.

Hogyan mérik a nézettséget?
Hogyan működik a rejtélyes nézettségmérő rendszer? Mit jelent a nézettség pontosan? Hány néző véleményéből és hogyan számítják ki a hirdetési piacot meghatározó mutatókat? Az AGB Hungary működésének bemutatása
A közszolgálati csatornának sikerült egy negatív csúcsot is beállítania, a szerdától péntekig sugárzott Prézli című kandi kamerával súlyosbított vetélkedő átlagos nézettsége ugyanis mindössze 193 000 volt, ráadásul a műsor a csütörtöki adás alkalmával a 18-49 év közötti népesség mindössze 0.9 százalékát csalogatta a csatornára.

A valóságshowk vége óta újból az amerikai filmek uralják a főműsoridőt. A pünkösd hétfő este folytatott küzdelem eredményeit értékelve kitűnik, hogy a nézők inkább a könnyed, nem túl megerőltető alkotásokat preferálják, hiszen míg a több Oscar-díjjal kitűntetett Amerikai szépségnek a tv2-ön 1 128 000 nézője volt, addig a Dr Dolittle című Eddie Murphy vígjáték 2 165 000 nézőt vonzott az RTL-en , és ezzel a hét legnézettebb műsora lett.

A hét másik nagy filmes sikere, a sokadik ismétlését élő Bud Specer western, Az ördög jobb és bal keze, amire 1 729 000-en kapcsoltak, pedig párhuzamosan a tv2-ön a Minden héten háború című amerikai foci himnusz ment 609 000 néző érdeklődése mellett, míg az MTV az Adams Familyt sugározta 482 000 horrorvígjáték-rajongó figyelme közepette.

Az MTV csak vasárnap könyvelhetett el némi sikert, a Névshowr ugyanis 1 500 000 nézőjével jócskán megverte mind az tv2-ön futó Anaconda című hüllőhorrort, mind az RTL-en Inferno címen sugárzott katasztrófafilmet.