Ha nyár, akkor B-mozik

2003.07.03. 16:13
A nyári időszámításnak megfelelően előkerültek a tévék raktáraiból az amerikai B-mozik. A saját műsorok néhány kivétellel szünetelnek, a nagy durranásnak szánt új produkciókat az őszi szezonra tartogatják. Ebben fontos szerepe van annak a ténynek, hogy a nyári időszakban a tévénézők száma jelentősen csökken.
A legnézettebb műsor a június 23. és 29. közütti héten az Ők is a fejükre estek című amerikai-dél-afrikai vígjáték volt, amelyet az RTL Klub vetített pénteken; ezt 1 565 000-en nézték meg. Hasonlóan szerepelt a Zsaru az égből (RTL Klub) és az osztrák-német Rex felügyelő (tv2), akárcsak a Csimpánz a pályán című majomfilm (RTL KLub).

Hogyan mérik a nézettséget?
Hogyan működik a rejtélyes nézettségmérő rendszer? Mit jelent a nézettség pontosan? Hány néző véleményéből és hogyan számítják ki a hirdetési piacot meghatározó mutatókat? Az AGB Hungary működésének bemutatása
A Barátok közt 1 289 000-es átlagnézettséget ért el, a vele szemben induló tv2-s Hárman párban átlagos eredménye 810 000 volt.

A Magyar Televízió a Nem csak a húszéveseké a világ sikere után folytatja a múltbarévedős dalesteket: a Szécsi Pál dalaiból összeállított Bús szívből énekelni című műsor hétfőn 1 174 000 nézőt szórakoztatott. Kedden Knézy Jenő temetése - szintén a közszolgálati tévé 1-es csatornáján - 428 000 tévézőt érdekelt.

Juszt László A TV ügyvédje című műsorával 783 000 magyart ültetett a képernyő elé csütörtökön, míg a Vízöntő ezoterikus magazinra ugyanaznap 455 000-en kapcsoltak.

Az Irigy Hónaljmirigy szombati show-ját 1 192 000 -en nézték, míg az MTV Dilibuliját 664 000-en. Vasárnap az egyes felmérések szerint a legkevésbé kedvelt külföldi sorozat címét elnyerő Walker, a texasi kopó 1 119 000-es nézettséget ért el, az esti Napló 1 156 000 nézőjétől pedig alig maradt el az RTL Klubon sugárzott Drágám, add az életed című vígjáték. Ezt is felülmúlta a tv2 az Istenek fegyverzete 2-vel, amelyet 1 365 000-en kísértek figyelemmel. Erősen zárta a hetet az MTV: Friderikusz A szólás szabadságával 728 000, a Névshowr viszont 1 338 000 tévézőt ért el.

Az AGB Hungary adatait a tv2 bocsátotta rendelkezésünkre, és a 4 évesnél idősebb lakosságra vonatkoznak.