Natália
-3 °C
8 °C

Javul az MTV nézettsége

2002.11.14. 21:39
Kapcsolódó cikkek (1)
Érezhetően javul a Magyar Televízió nézettsége: az új Híradó eredménye körülbelül a kétszerese az első félévben elértnek, és természetesen a frissen beszerzett hollywoodi sikerfilmek is javítottak az eredményeken. A közszolgálati azonban még mindig nem veszélyezteti komolyan a kereskedelmi tévéket, különösen az azok főműsoridejét csaknem kitöltő valóságshow-kat.
Hogyan mérik a nézettséget?
Hogyan működik a rejtélyes, a televíziók között néha késhegyig menő vitákat okozó műszeres nézettségmérő rendszer? Mit jelent a nézettség pontosan? Hány néző véleményéből és hogyan számítják ki a hirdetési piacot meghatározó mutatókat? Az AGB Hungary működésének bemutatása
A kommersz felé nyitó köztelevízió nézettsége jelentősen javult a november 4. és 10. közötti héten. A hétköznapokon a fél nyolcas Híradó 21,41 százalékos átlagos közönségarányt ért el a teljes lakosságon belül, ami tagadhatatlanul az új kivitel sikerét jelzi. A közhíradó azonban továbbra is messze elmarad a kereskedelmi tévék hírműsoraitól: a tv2 fél hetes Tények című műsora 41,97, az RTL Klub Híradója 38,23 százalékos átlagos közönségarányt produkált ugyanebben a korcsoportban. Szerényebb, 12 és 15 százalék közötti közönségarányt mutathat fel a háromnegyed tizenegykor kezdődő Este, igaz, ebben az idősávban a kereskedelmi tévék szórakoztató műsorokkal vagy tömegfilmekkel csábítják el a nézőket.

Még gyengébben szerepelt az Élesben című közéleti talkshow: az éppen tévé előtt ülők csupán 7,73 százaléka kapcsolt az MTV új műsorára, míg a hasonló beszélgetőshow-k, így az RTL Klub Mónikája, vagy a tv2-n látható Jakupcsek rendre 40 százalék felett teljesít. Érdekes jelenség, hogy Jakupcsek Gabriella kora délutáni műsora már sokkal jobban muzsikál, mint az egy órával utána következő Claudia; nem kizárt, hogy a két hölgy idővel helyet cserél majd. Míg Jakupcsek eredménye megközelíti, illetve hétfőn túl is szárnyalta az abszolút első Mónikáét, Claudiát minden nap megelőzi az RTL Klub talkshow-ja.

Közszolgálati akciófilmek

Kétséges, behozzák-e árukat a nagy költségvetésű hollywoodi siekrfilmek, amelyeket az MTV tűzött műsorára. Igaz, a Hegylakóra 693 ezer néző volt kíváncsi, a vele egyidőben futó Nyom nélkül, Máté Krisztina bűnügyi riportmagazinja viszont 942 ezer nézőt ültetett a patakvér mellé, míg az RTL Klubon sugárzott, Revans című régi krimi 762 ezer néző figyelmét kötötte le. Hasonlóképpen járt az összes jelentős mozifilm, aminek részben a kereskedelmi tévék kiforrottabb műsorstruktúrája lehet az oka: a dinamikus szórakoztató- vagy realityműsorok jó előre összegyűjtik az akciófilmekre fogékony közönséget.

Reality: első a BB

Csak szerdán sikerült a Való világnak egy százalékos előnyre szert tennie a Big Brotherrel szemben (teljes lakosság); a világlicensz ettől eltekintve mindennap megelőzte hazai versenytársát. A BB előnye azonban csupán néhány százalékos, bár a 18-49-es korosztályban valamivel nagyobb, mint a teljes lakosságban. A szombati kiszavazóshow, Pongó távozása ezúttal is a tv2 malmára hajtotta az érdeklődést, a műsort 2 248 000 honfitársunk nézte. Vasárnap viszont a Való Világ késő esti kiadása éppen húsz százalékkal előzte meg a tv2-n borzongató Ragyogást - bár a kora esti rész jóval lemaradt a Big Brother-témát ezúttal sem kerülő Naplótól.

Másfél millióan nézték a Limonádé első epizódját, az RTL Klub pláza-sitcomja tehát erősebben kezdett, mint egy héttel korábban a Tea a tv2-n. A Tea eredménye ezen a héten gyengébb volt, mint az első alkalommal: 677 ezren voltak kíváncsiak rá.