Popup nélkül nem megy a Szomszédok

2005.10.05. 15:27
Némileg erősített a Tv2, viszont Győzike, Vágó István és a Berényiék még mindig összeölelkezve pezsgőznek a csúcson.

Némileg erősített a szeptember 26. és október 2. közötti héten a Tv2 a nézettségi versenyben, hiszen a két országos sugárzású kereskedelmi adó közti különbség a teljes lakosság körében két százalékkal csökkent az előző héthez képest. A reklámozók által kedvelt 18 és 49 év közötti lakosság körében az esti főműsoridőben azonban csak 0,9 százalékot tudott letornázni hátrányából a Tv2. Az élen a helyzet változatlan, az első a Barátok közt (2 160 662 néző), a második Vágó István vetélkedője (2 116 710 néző), míg a harmadik Győzike és családja (2 029 685 néző).

A Tv2 legsikeresebb műsora az úttörőtáborok romantikáját kifigurázó Irigy Hónaljmirigy-show lett, amit vasárnap este 1 958 186-an láttak. A vasárnap egyébként a Tv2 sikerét hozta, hiszen az ötödik helyre Sváby András riportmagazinja, a Napló futott be 1 864 218 nézőjével.

A fiatalos Győzike

Hogyan mérik a nézettséget?
Hogyan működik a rejtélyes nézettségmérő rendszer? Mit jelent a nézettség pontosan? Hány néző véleményéből és hogyan számítják ki a hirdetési piacot meghatározó mutatókat? Az AGB Hungary működésének bemutatása

A 18 és 49 évesek között kicsit másképp alakult a nézettségi verseny eredménye, hiszen a vásárlásra jobban kapható korosztály körében Győzike volt a legnépszerűbb (994 364 néző), a második a Barátok közt lett (944 149 néző), míg az Irigy Hónaljmirigy ebben a korcsoportban fel tudott kapaszkodni a dobogóra is a maga 940 819 nézőjével.

A 18-49 évesek körében a negyedik legnépszerűbb műsor az RTL Klub péntek esti sorozata, az Eltűntek lett (887 044 néző), míg az ötödik helyet Jackie Chan Szépfiú című kungfu-vígjátéka szerezte meg. A keleti küzdősportok Will Smith-ének a korcsoport 817 155 tagja szurkolt vasárnap este.

Kísérő szöveggel jobb?

Az MTV legnézettebb műsora az 1,5 milliárd forinttal kecsegtető, mindössze tíz perces Ötöslottó számsorsolás, amit 1 012 572-an izgultak végig a szelvényüket gyűrögetve. A köztelevízió műsorai közül egyedül a Kékfény vonzott még több mint egymillió nézőt, az MTV rendőrségi magazinját az AGB Nielsen adatai szerint 1 009 281-an látták.

A Szomszédok népszerűsége viszont nagyot zuhant, amióta nem látszanak a sokat vitatott popup ablakok, hiszen míg két héttel ezelőtt a Szomszédok retro legnézettebb epizódját 489 486-an látták, míg a múlt héten, a szövegdobozoktól és a felesleges poénoktól megtisztított Szomszédok már fel sem került a legnépszerűbb 150 műsor listájára, vagyis mindenképpen 400 ezernél kevesebb nézőt vonzottak Vágásiék.

A legnépszerűbb műsorok
(Egy-egy műsor csak a legnépszerűbb adásával szerepel a listán)
Teljes lakosság
01. Barátok közt (RTL Klub) 2 160 662
02. Legyen Ön is milliomos! (RTL Klub) 2 116 710
03. Győzike (RTL Klub) 2 029 685
04. Irigy Hónaljmirigy (Tv2) 1 958 186
05. Napló (Tv2) 1 864 218
06. Lost - Eltüntek (RTL Klub) 1 634 294
07. Fókusz (RTL Klub) 1 621 444
08. Jackie Chan: A szépfiú (RTL Klub) 1 608 335
09. Áll az alku (Tv2) 1 597 227
10. Híradó(RTL Klub) 1 535 369

Az AGB Hungary adatait az RTL Klub, a Viasat 3, az MTV és a Tv2 bocsátotta rendelkezésünkre.