Egyre többet tévézünk

2004.11.09. 16:01
A Napló visszatért, a Nagy Ő és a Survivor pedig erőre kapott, az első mégis egy lejárt szavatosságú családi vígjáték lett a héten.
A múlt héten valamelyest csökkent a két kereskedelmi csatorna nézettsége közti különbség, de az RTL Klub még így is stabilan vezet, hiszen az AGB Hungary adatai alapján a négy évnél idősebbek 30,9 százaléka választotta a csatornát, míg a konkurens Tv2-re csak 27,1 százalék kapcsolt.

Hogyan mérik a nézettséget?
Hogyan működik a rejtélyes nézettségmérő rendszer? Mit jelent a nézettség pontosan? Hány néző véleményéből és hogyan számítják ki a hirdetési piacot meghatározó mutatókat? Az AGB Hungary működésének bemutatása

A hirdetők szempontjából fontos, 18 és 49 év közötti lakosság körében és főműsoridőben még nagyobb az RTL Klub előnye, hiszen esténként a korcsoport 36,7 százaléka a csatornát nézi, míg a Tv2-re csak 31,8 százalék téved.

Ikrek az élen

A rossz idő és az egyre sötétebb délutánok jó hatással vannak a nézettségre is, hiszen míg nyáron a hét legsikeresebb műsora cím elnyeréséhez 1,6 - 1,8 millió néző is elég volt, addig a héten már a lista első tíz helyére sem lehetet bekerülni kétmilliónál kevesebb nézővel.

#alt#
Ők nyertek
A hét legnézettebb műsora az Apád anyád idejöjjön című Két Lotti-klón lett az RTL Klubon, ami valami titokzatos okból 2 456 000 embert ültetett a képernyők elé. Ráadásul a hirdetőknek oly kedves 18 és 49 év közötti korosztályban is ez a műsorszám nyert, a korcsoport 1 198 000 tagja nézte meg a bugyuta családi vígjátékot.

A második helyre a Napló küzdötte fel magát. A Tv2 riportmagazinja a nyári mélyrepülés után most 2 365 000 embert vonzott a tévé elé, és a 18 és 49 év közötti korcsoportban is a második lett 1 054 000 nézővel. A harmadik helyen a Legyen Ön is milliomos keddi adása végzett, amelyre 2 240 000-en voltak kíváncsiak. Az első tízbe Vágó István vetélkedőin kívül bekerült még két Barátok közt-epizód (a legnépszerűbb a csütörtöki rész lett 2 092 000 nézővel) és a hétfői Fókusz, ami 2 081 000 embert ültetett a tévék elé.

A Nagy ő túléli?

Megugrott a Nagy Ő nézettsége, ezen a héten ugyanis 1 502 000 voltak kíváncsiak Gyursánszky Gábor párválasztására, míg egy héttel korábban ugyanez csak 1 208 000 nézőt vonzott. Az ehhez hasonló műsorok a széria elején és végén érnek el kimagasló nézettséget, ezért egyáltalán nem meglepő a nézőszám emelkedése.

Rossz hír azonban a műsor készítőinek, hogy az ismét növekvő nézettség ellenére a show első hét epizódja sokkal rosszabbul szerepelt, mint az előző két széria ugyanezen részei. Noszály Sándor flörtjeit még átlagosan 1 598 000 kísérték figyelemmel, Anikó már csak 1 447 000 nézőt vonzott, a jelenlegi széria pedig csupán 1 292 000 embert érdekelt.

A Survivor sem lehet büszke az eredményeire, a túlélőshow második szériájának adását szombaton mindössze 1 184 000 nézték meg, bár azért már ez is százezerrel több, mint a mélyponton, azaz a múlt héten.