Buknak a realityk

2004.10.20. 12:47
A Napló visszatért, a Nagy Ő viszont megbukott Magyarország második kereskedelmi televízióján. A Survivor is haldoklik, már csak a Kísértésben bízhatnak a valóságshow-rajongók.
Továbbra is az RTL Klub uralja a magyar televíziózást, hiszen a teljes napot és a teljes lakosságot figyelembe véve 3,2 százalékkal többen választják a csatorna műsorait, minta a konkurens kereskedelmi adót, a főműsoridőben és a reklámozóknak oly kedves 18 és 49 év közötti célcsoport körében pedig ennél is nagyobb, 6,7 százalék az RTL Klub előnye.

Visszatért a riportmagazin

Az október 11. és 17. között tartó, kódnevén negyvenkettedik hét legnézettebb műsora viszont a Napló lett, ami ugyan évekig vezette a ranglistát, az utóbbi hónapokban mégis rendre leszorult a dobogóról. A Tv2 riportmagazinja Havas Henrik birtokán rendezett terepjárós találkozóval, diszkóbalesetekkel és egy szintetizátoros kocsmazenésszel tért vissza az első helyre. Az első helyhez ehhez a héten 2 162 475 néző kellett, ami arra utal, hogy beköszöntött a téli szezon, a tévé előtt vacsorázás és az otthon ülés ideje.

Hogyan mérik a nézettséget?
Hogyan működik a rejtélyes nézettségmérő rendszer? Mit jelent a nézettség pontosan? Hány néző véleményéből és hogyan számítják ki a hirdetési piacot meghatározó mutatókat? Az AGB Hungary működésének bemutatása
A lista első tíz helyére a Naplón kívül csak a Legyen Ön is milliomos és a Barátok közt egyes epizódjai férkőztek fel, a második lett Vágó István vetélkedőjének szerdai kiadása 2 125 154 nézővel, míg a Barátok közt legnépszerűbb epizódja 2 032 751 embert ültetett a képernyők elé, és ezzel a lista negyedik helyén végzett.

Reality válság?

Bukott a Tv2 Nagy Ő elnevezésű realityje, amelynek nézettsége az első adás óta folyamatosan csökken. Míg az első részt még 1 396 227-en nézték, addig a negyedik epizódot már csak 1 209 370-en látták, és eközben a műsor folyamatosan kikapott a Berényiek párhuzamosan sugárzott kalandjaitól is. Egy, a Nagy Őhöz hasonló műsor nézettsége viszont szokásos esetben az első epizód kimagasló eredménye után beáll egy állandó értéken, majd az utolsó, izgalmas részek alatt megint növekedni kezd.

Jól szerepelt viszont a Csáó Darwin, ami ezen a héten is megnyerte a szombat estét a Tv2-nek. Az okos férfiak és a kigyűrt pasik küzdelmére 1 706 269-an voltak kíváncsiak. Az RTL Klubon ugyanaznap sugárzott Survivort ellenben mindössze 1 208 417-an nézték, így a Survivor is kiérdemelheti a bukás címkét.

A reality műfaj azonban még nem vérzett el, hiszen péntek este a Kísértés 1 671 982 nézőt vonzott, míg a vele szemben ringbe küldött, esélytelen Forró rágógumi 7 című film mindössze 883 152 otthonülőt érdekelt.