Könyökkel csinál helyet a Tv2 és az RTL

2006.04.19. 23:43
Szinte nincs különbség a két adó nézettsége közt, a Barátok közt és az Áll az alku közt kapcsolgatunk veszettül. Perceken múlik a siker.

Már a Tv2 vezeti a nézettségi versenyt, ha a teljes lakosságot és a teljes műsoridőt nézzük. A csatorna a nézők 26,9 százalékát vonzotta a múlt héten, míg az RTL Klub átlagosan 26,6 százalékot érdekelt. Persze mindez jóval a statisztikai hibahatáron belül van, ahogy a főműsoridő nézettsége is, ahol az RTL Klub vezet 0,5 százalékponttal, sőt még a reklámozók szempontjából fontos 18 és 49 év közötti lakosság körében sincs igazán eltérés a két adó közt.

Egyedül a 18 és 49 év közötti korcsoport főműsoridős tévénézési szokásait vizsgálva lehet biztos különbséget kimutatni a két tv közt: az RTL Klub ebben a szegmensben 32,7 százalékos átlagos közönségarányt ért el, míg a Tv2 30,9 százalékot, vagyis a különbség 1,8 százalékpont.

Gundel még mindig vezet

A legnépszerűbb műsor az Áll az alku. Legnézettebb, pénteki adását 2 027 846-an látták az AGB Nielsen adatai alapján. A múlt héten ez volt az egyetlen olyan program, ami átlépte a kétmilliós nézettségi küszöböt. Az Áll az alku volt a legnépszerűbb napi műsor is. A múlt héten az adásokat átlagosan 1 869 453-an látták, míg Vágó István vetélkedőjére átlagosan 1 682 934-en voltak kíváncsiak, és a Barátok közt is 1 732 052-os átlagnézettséget ért el.

A nézettségi verseny második helyén Győzike áll 1 818 075 nézővel, a harmadik a Barátok közt csütörtöki epizódja (1 801 273 néző), míg a negyedik a vasárnapi Tények, ami 1 766 341 ültetett a tévéképernyők elé. Az ötödik helyre pedig kissé lemaradva a Megasztár elődöntője csúszott be, amit szombat este 1 588 814-an izgultak végig.

A Vészhelyzet a fiatalokért

A 18-49 év közötti korosztályban kicsit másképp alakult a verseny, itt a Vészhelyzet győzött, amit az RTL Klubon 788 455-en néztek meg. A második helyre a Pelenkás bajkeverő című amerikai vígjáték futott be 760 943 nézővel, szintén az RTL Klubon. A harmadik helyre azért sikerült befurakodnia Győzikének (760 279 néző), a negyedik a Barátok közt lett, míg az ötödik az Áll az alku (716 471 néző), vagyis Gundel Takács Gábor vetélkedője a hirdetési bevételeket generáló korcsoportban nem tudott nyerni.


Katt a nagyításhoz!

A húsvétra a kereskedelmi csatornák családi-, történelmi- és vallási filmekkel készültek, de ezek nem vonzottak kiemelkedően sok embert. Mel Gibson Passióját 1 041 150 ember borzongta végig a Tv2-n, míg a Ben Hur 759 502 nézőt érdekelt a közszolgálati csatornán.

Kapcsolgatunk, kapcsolgatunk?

A két kereskedelmi csatorna szoros versenyét jól jellemzi, hogy a nézők igencsak gyakran kapcsolgatnak az Áll az alku és a Barátok közt között. A múlt hét keddi főműsoridő nézettségét ábrázoló grafikonon jól látszik, hogy a pár perccel korábban kezdődő Barátok köztöt a műsor elején még többen nézik, mint a Tv2-t. Az Áll az alku indulásakor szinte összeér a két csatorna nézettségi görbéje, a reklám alatt a többség átkapcsol Gundel Takács Gáborra, és a vezetést biztosan csak a Barátok közt utolsó taktusai után veszi át a Tv2.