Árpád
-2 °C
9 °C

Visszavette a vezetést az RTL

2006.04.27. 11:30
Kapcsolódó cikkek (1)
Stohl András lenyomta Gundel Takács Gábort, Szenes Iván pedig a kereskedelmi tévék felé repítette az MTV-t.
Médiafogalmak definíciói (kivonat)
Nézettség (AMR): egy műsor vagy csatorna közönségének egy percre jutó átlagos száma (fő).
Részesedés (SHR%): a vizsgált műsor nézésére fordított idő aránya az összes tévénézésre fordított időből (%).
Reach, elérés (RCH): a vizsgált programot legalább egy percig néző közönség száma (fő).
Közönség összetétele (ADH%): a célcsoport aránya a műsor közönségében (%)
Affinitás (AFF): a célcsoport műsorbeli aránya a célcsoport mintabeli arányához képest.

Míg két hete még tartotta az iramot a Tv2, és tulajdonképpen nem volt kimutatatható különbség a két csatorna nézettsége közt, addig a múlt héten már, ha nem is fölényesen, de több szegmensben is biztosan vezetett az RTL Klub. A teljes lakosság körében és a teljes műsoridőt figyelembe véve ugyan még csak 1,2 százalék az előnye (A Tv2 közönségaránya 25,8 százalék, míg az RTL Klubé 27), de főműsoridőben is a hirdetési bevételek generáló 18 és 49 év közötti korosztály körében már közel 5 százalékkal verik a Tv2-t. (Az RTL Klub 33 százalékos közönségarányt ért el ebben a szegmensben, míg a Tv2-re átlagosan csak a korcsoport éppen tévé előtt ülő tagjainak 28,3 százaléka tévedt esténként).

Jól szerepel Szenes

Jól startolt az RTL Klub új, sztárokkal terhelt táncvetélkedője, a Szombat esti láz, amely a hét legnézettebb műsora lett a maga 1 995 345 nézőjével. Az Áll az alku már csak a második helyre tudta felverekedni magát, Gundel Takács Gábor vetélkedőjét az AGB Nielsen elektronikus nézettségméréssel nyert adatai szerint 1 947 623-an látták. A harmadik helyre a Barátok közt futott be, aminek csütörtöki részét 1 900 919-an látták.

A negyedik Vágó István vetélkedője lett, aminek legnépszerűbb adását is csak 1 775 719-an nézték meg, ráadásul az RTL Klub és a Tv2 napi vetélkedőjének átlagnézettsége közt is több mint kétszázezer nézőnyi a különbség az Áll az alku javára. A közszolgálati csatorna átlagnézettségéhez képest kiemelkedően teljesített a Szenes-turné, amit hétfő este 1 551 044-en láttak, és így az MTV legnézettebb műsora lett a héten.

A 18 és 49 év közötti korcsoportban kicsit másképp alakult a verseny, itt a Nemo nyomában című animációs film lett az első, amit a korcsoport 867 537 tagja látott az RTL Klubon. A lista első öt helyét egyébként itt az RTL Klub vezeti, és a Tv2 vetélkedőjének legnépszerűbb adása is csak a hatodik helyre tudta felküzdenie magát.

A legnépszerűbb műsorok február 13. és március 5. között
(Egy-egy műsor csak a legnépszerűbb adásával szerepel a listán)
18-49 év közötti lakosság
01. Nemo nyomában (RTL Klub) 867537
02. Barátok közt (RTL Klub) 809240
03. Vészhelyzet (RTL Klub) 781534
04. Szombat esti láz (RTL Klub) 764620
05. Rejtélyek városa (RTL Klub) 739323
06. Áll az alku (Tv2) 691432
07. Tisztítótűz (RTL Klub) 690950
08. Aktív(Tv2) 641363
09. Nem a te napod (Tv2) 626255
10. Esti showder Fábry Sándorral (RTL Klub) 621241

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Értékeljen, nyerjen!

Van kedvenc légitársasága? Írja meg véleményét itt!