Miklós
-7 °C
2 °C

Élre tört az RTL Klub

2002.03.07. 08:16
A két nagy kereskedelmi televízió nézettségi versenyében a legutóbbi felmérések szerint - különösen a legfőbb reklámcélcsoportnak számító 18-49 éves korosztályban - utcahosszal vezet az RTL Klub. A tv2 műsorait csak a teljes lakosságra kiterjedő mérés említi az első 20 helyezett között, de ebben a rangsorban is az RTL ért el jobb eredményt.
A legszembetűnőbb, hogy a 18-49 éves lakosság preferenciáit mutató lista első öt helyén a Barátok közt sorozat áll: a hétköznapokon este sugárzott szappanopera minden egyes epizódját többen nézték, mint bármi mást. A Berényi család és kft. szövevényes kalandjait bemutató magyar teleregény már negyedik éve fut; a kezdetekkor alacsonyabb érdeklődést kiváltó, kiforratlan sorozat meghálálta a csatorna vezetőségének türelmét.

Összesítve a BK után a második legnépszerűbb műsor a - szintén az RTL Klubon futó - Fókusz; az eredményekben szerepet játszhat az is, hogy a bulvárhíradó éppen a Barátok közt előtt látható, a két produkció így egymást erősíti. Szintén kimagasló nézettséggel büszkélkedhet a Vágó István vezette Legyen Ön is milliomos vetélkedő, amelynek tv2-s ellenlábasa (Jakupcsek Gabriellával a műsorvezetői forgószékben) már lekerült a műsorról. A nagy politikai vitát kavaró, egyesek szerint a választások eredményét is befolyásolni képes Heti hetes a 16. helyet foglalja el a listán.

Kiesett az első 20 közül a Claudia-show is, amely debütálásakor még becsúszott a 19. helyre; igaz, a rivális Mónika-show is csak az utolsó előtti helyre futott be a kor alapján nem szűkített közönség adatai alapján.

A tv2 műsorainak csak a teljes lakosság körében sikerült az első 20 közé kerülniük, bár az RTL Klub itt is erősebbnek bizonyult. Figyelemreméltó, hogy a "hadrafogható" korú lakosság toplistáján nem szerepelnek hírműsorok; a tv2 Naplója és az RTL Híradója csak a teljes lakosságot reprezentáló listán tűnnek fel. A híradók mellett itt jut nézettséghez - vélhetően a nyugdíjasoknak köszönhetően - a Dáridó, amely a tv2 arculatának meghatározó elemévé nőtte ki magát. A dáridósodás anyagilag aligha kifizetődő: a hirdetők nagy része nem a tévéfotelhez nőtt öregeket kívánja elérni.

Nézettségi adatok (február 25-március 3.)

18-49 évesek

1. Barátok közt RTL Klub
2. Barátok közt RTL Klub
3. Barátok közt RTL Klub
4. Barátok közt RTL Klub
5. Barátok közt RTL Klub
6. Fókusz RTL Klub
7. Fókusz RTL Klub
8. Legyen ön is milliomos RTL Klub
9. Nőt akarok, őt akarom RTL Klub
10. Fókusz RTL Klub
11. Fókusz RTL Klub
12. Legyen ön is milliomos RTL Klub
13. Egy zseni két haver egy balek RTL Klub
14. Fókusz RTL Klub
15. Legyen ön is milliomos RTL Klub
16. Heti hetes RTL Klub
17. Fábry-show RTL Klub
18. Kész átverés show RTL Klub
19. Nyom nélkül RTL Klub
20. Gálvölgyi-show RTL Klub

Teljes lakosság:

1. Barátok közt RTL Klub
2. Legyen ön is milliomos RTL Klub
3. Fókusz RTL Klub
4. Napló TV2
5. Heti hetes RTL Klub
6. Activity TV2
7. Turbo, a négylábú zsaru tv2
8. Egy zseni két haver egy balek RTL Klub
9. Fábry-show RTL Klub
10. Kész átverés show RTL Klub
11. Gálvölgyi-show RTL Klub
12. Dupla dinamit TV2
13. Híradó RTL Klub
14. Nőt akarok, őt akarom RTL Klub
15. Dáridó TV2
16. Titánok TV2
17. Box Klub RTL Klub
18. Pasik RTL Klub
19. Mónika show RTL Klub
20. Nyom nélkül RTL Klub

(Forrás: Magyar Hírlap)