RTL Klub - tv2: korosztályharc

2002.03.27. 23:18
Az RTL Klub a fiatal keresők körében egyeduralkodó, míg a tv2 erősíti "családi" jellegét. A Dáridó szünetel, Lagzi Lajcsi pozícióját Sas József vette át.
Az elmúlt hét nézettségi eredményei nem szolgálnak meglepetéssel, ám erősödni látszik az a tendencia, hogy a két adó korosztály szerint pozicionálja magát. Az RTL Klub műsorai megingathatatlan népszerűségnek örvendenek a 18-49 éves nézők körében: e korcsoportban a 20 legkedveltebb műsor mindegyike ezen az adón látható. A tv2 viszont erősödik a teljes lakosság körében; az önmagát "a család televíziójaként" meghatározó csatorna ugyan itt is elmarad az RTL Klubtól, de a hátránya lényegesen kisebb.

Mint a borravaló
A Magyar Televízió eredménye csak finomabb felbontású műszerekkel mérhető. A közszolgálati adó legnépszerűbb műsora az a Máté Péter-emlékműsor volt, amely a teljes lakosság körében a 35. helyet szerezte meg, tehát még egy kétszer ilyen hosszú listára is alig kerülhetne fel. Kérjük olvasóinkat, küldjenek találó hasonlatokat nekünk erre a teljesítményre; zongorás metaforák nem érnek.
A fiatalok és fiatal középkorúak listáján a Barátok közt, a Legyen Ön is milliomos és a Fókusz továbbra is vitathatatlanul uralkodik, a magyar szappanopera a teljes lakosság eredményei szerint is a legnépszerűbb műsor Magyarországon. Figyelemreméltó, hogy a Heti Hetes kevésbé népszerű a 18-49 évesek között, mint az összes magyar tévénéző körében. Az idősebbek preferenciáihoz igazodó műsorok közül említésre méltó a Titánok, amely a Dallas emlékezetét lovagolja meg, valamint a hagyományosabb vetélkedő-elemekkel operáló Activity. Nem futott be azonban az első 20 közé Friderikusz comeback-je, a tv2 újonnan indított, az Európai Unió ihlette licenc-showja, viszont a 11. helyen feltűnt az Irigy Hónaljmirigy paródiaegyüttes alkalmi (az Oscar-átadással humorizáló) műsora.

Különös csata bontakozott ki a tévék között múlt pénteken: a Sastaps piaci szegmensében elindult az Ember a holdon című műsor Rudolf Péterrel. Az új szórakoztató produkció bevezetéséhez az RTL Klub egészen sajátos figyelemfelkeltő módszert alkalmazott, ám a műsorváltozással debütáló Ember a Holdon ennek ellenére nem került a toplistára, míg a Sastaps az előkelő 4. helyet szerezte meg az összlakosság rangsorában.

Nézettségi adatok, március 18-24

18-49 évesek

1. Barátok közt RTL Klub
2. Barátok közt RTL Klub
3. Barátok közt RTL Klub
4. Gyilkos nap RTL Klub
5. Barátok közt RTL Klub
6. Barátok közt RTL Klub
7. Fókusz RTL Klub
8. Tomboló jég RTL Klub
9. Vészhelyzet RTL Klub
10. Fókusz RTL Klub
11. Fókusz RTL Klub
12. Fókusz RTL Klub
13. Legyen ön is milliomos RTL Klub
14. Kész átverés show RTL Klub
15. Fókusz RTL Klub
16. Legyen ön is milliomos RTL Klub
17. Legyen ön is milliomos RTL Klub
18. Legyen ön is milliomos RTL Klub
19. Fantom az éjszakában RTL Klub
20. Heti hetes RTL Klub

Teljes lakosság:

1. Barátok közt RTL Klub
2. Legyen ön is milliomos RTL Klub
3. Fókusz RTL Klub
4. Sas-taps TV2
5. Gyilkos nap RTL Klub
6. Kész átverés show RTL Klub
7. Vészhelyzet RTL Klub
8. Heti hetes RTL Klub
9. Activity TV2
10. Napló TV2
11. Irigy Oscarmirigy-show TV2
12. Igy készült a Heti hetes RTL Klub
13. Atyai pofonosztó RTL Klub
14. Tomboló jég RTL Klub
15. Gálvölgyi-show RTL Klub
16. Pasik RTL Klub
17. Titánok TV2
18. Tények TV2
19. JAG - Becsületbeli ügyek TV2
20. Akták RTL Klub

(Forrás: Magyar Hírlap, az AGB Hungary mérései alapján. Az első listán egy-egy műsornak minden epizódja/napi adása külön versenyez, míg a másodikon a műsorok csak a legjobb eredményükkel szerepelnek.)