Minimális különbség a két adó nézettsége közt

2005.02.15. 17:14
Elhanyagolható különbséggel, de még a Tv2 vezet, viszont a Megasztár csak harmincötödik a nézettségi listán. Az MTV legsikeresebb műsora a hatvanötödik helyen végzett.
Már második hete vezeti a nézettségi versenyt a Tv2 a teljes műsoridőt figyelembe véve, bár a február 7. és 13. közötti héten minimálisra csökkent a csatorna előnye. Az AGB Hungary adatai alapján a teljes lakosság 27,9 százaléka választotta a Tv2-t, míg az RTL Klubra áltagosan 27,6 százaléka kapcsolt. A hirdetőknek kedves 18 és 49 év közötti korcsoportban még kisebb, mindössze 0,2 százalék a Tv2 előnye, ami a statisztikai hibahatáron belül van, tehát az előny akár a mérési módszer pontatlanságából is származhat.

Eközben a közszolgálati televízió a nézők 15,2 százalékát vonzza naponta magához, míg a Viasat3-ra mindössze 3,1 százalék téved.

A legértékesebb reklámidővel rendelkező főműsoridőben azonban az RTL Klub még mindig biztosan vezet, hiszen esténként a teljes lakosság 32,7 százaléka kuporodik le a csatorna műsora elé, míg a Tv2-re csak 29,5 százalék kapcsol. A 18 és 49 év közötti korcsoportban még nagyobb, 3,3 százalék a két adó nézettsége közti különbség az RTL Klub javára.

Még mindig vezet a Napló

A hét legnézettebb műsora ezúttal is a Napló lett, a Tv2 riportmagazinjára 2 375 616 ember volt kíváncsi, míg a második, a harmadik és a negyedik helyen is a Legyen Ön is milliomos egy-egy adása áll, 2,1 millió feletti nézettséggel. Az ötödik a Fókusz hétfői kiadása lett 2 106 959 nézővel, míg a Barátok közt csütörtöki epizódját 2 098 116-an látták, ezzel a hatodik helyen végzett.

Az első tízbe a Naplón kívül még két Tv2-ös műsor, a riportmagazin előtt sugárzott, 1943 177 nézőt vonzó vasárnapi Tények és a péntek esti Áll az alku került be. Ez utóbbira 2 006 828-an voltak kíváncsiak, és így a tizedik helyen végzett. A közszolgálati televízió legnézettebb műsora ezen a héten a Szuperbuli lett, amit mindössze 1 238 011-en láttak, ami ezúttal csupán a hatvanötödik helyre volt elég.

Nézőket vesztett a Megasztár?

Kétes a Megasztár elődöntőjének sikere is. A tehetségkutató verseny szombati adása a maga 1 590 459 nézőjével ugyan megverte a konkurens csatornán futó amerikai bokszolós-börtönös akciófilmet, a Vitathatatlant, aminek 1 458 459 nézője volt, de ez a siker is mindössze a harmincnegyedik helyre volt elég.

Ráadásul a Megasztár 2 előtt vetített Activity című vetélkedőnek még 1 810 242 nézője volt, vagyis a Tv2 a két műsor közti reklámblokk alatt 219 783 nézőt vesztett az AGB Hungary statisztikai adatai alapján.

Jól kezdett viszont Győzike valóságshow-ja, amit hétfőn este 1 820 972-en láttak, míg a vele szemben futó Banánhéj című paródiashow-t több mint félmillióval kevesebben.

A legnépszerűbb műsorok
(Egy-egy műsor csak a legnépszerűbb adásával szerepel a listán)
Teljes lakosság
01. Napló (Tv2) 2 375 616
02. Legyen Ön is milliomos! (RTL Klub) 2 222 464
03. Fókusz (RTL Klub) 2 106 959
04. Barátok közt (RTL Klub) 2 098 116
05. Tények (Tv2) 2 097 434
06. Áll az alku (Tv2) 2 006 828
07. Reszkessetek betörők! (RTL Klub) 1 826 719
08. Híradó (RTL Klub) 1 822 624
09. Győzike (RTL Klub) 1 820 972
10. Activity (Tv2) 1 810 242

Az AGB Hungary adatait az RTL Klub és a Tv2 bocsátotta rendelkezésünkre.