Judit
3 °C
6 °C

Lagzi Lajcsi mentené meg a Story tévét

2006.06.22. 15:36
A Sanoma pletykatévéje indulása óta haldoklik, mivel a Tv2 és az RTL Klub nem engedi, hogy saját nevelésű sztárjaik nyilatkozzanak a csatornának. Frei Tamás egykori magántévéje most a Dáridó felélesztésével próbálkozik.

Augusztus 14-től minden héten pénteken a Story tévéként elhíresült 4-es csatornán jelentkezik majd Galambos Lajos.

"A sztárparádéban Lajcsi és meghívott vendégei régi és új slágereket adnak elő, minden korosztály igényét szem előtt tartva egy olyan műsor keretei között, amely ezen a csatornán találja meg leginkább a helyét és közönségét" - áll a pletykatévének pozícionált csatorna által kiadott sajtóközleményben.

Az Index információi szerint az új műsor címe az előadóművész régebbi műsorára. A Dáridóra utalva Sztáridó lesz, és értesüléseink szerint adásonként négymillió forintba kerül majd. A csatorna alacsony nézettsége miatt a műsor első adásai mindenképpen veszteségesek lesznek, hiszen egyelőre a műsor körüli reklámhelyek értékesítéséből ennél csak jóval alacsonyabb összeget remélhetnek a csatorna vezetői.

Beszáll a Story Magazin

A 4-es csatornát tavaly ősszel alapította Frei Tamás, Borsány-Gyenes András és több más vállalkozó. Már a megalakuláskor is felmerült a Sanoma Budapest Rt. neve a tulajdonosok közt, de értesüléseink valójában csak idén áprilisban szerzett tulajdonrészt a lapkiadó a pletykatévében (Ekkor lett főszerkesztő a Storyt és a Bestet is irányító Ómolnár Miklós), igaz akkor rögtön 67 százalékos többségi tulajdont vásárolt.

Frei Tamás már 2005. októberében kénytelen volt eladni a cégben lévő részesedését, mivel értesüléseink szerint a Tv2 vezetése ultimátum elé állította: vagy a Tv2-nél vagy a 4-es csatornánál dolgozik. Emellett a 4-es csatornánál is szívesebben látták volna házon kívül, mivel személye gátolta a megállapodást az RTL Klubbal. Az országos kereskedelmi csatorna ugyanis csak akkor engedte volna szerepelni saját istállójában nevelt sztárjait a pletykatévé műsoraiban, ha az RTL Klub reklámcége, az R-time értékesítheti a csatorna reklámidejét.

Ismételnek

Frei Tamás már tavaly távozott a 4-es csatornától, a helyzet azonban azóta sem sokat változott. AZ RTL Klub csak képernyőn éppen nem szereplő sztárjait engedi el a 4-es csatorna műsoraiba, a Tv2 pedig hallani sem akar arról, hogy a vele szerződésben álló médiaszemélyiségek a kábelcsatornához látogassanak.

Éppen ezért a 4-es csatorna már több mint fél éve alig sugároz saját gyártású műsort, csak Szilágyi János Csípős duma című műsora jelentkezik hetente egyszer, illetve Búza Sándor Forró témák című napi bulvár talk show-ja, amit viszont egy nap ötször ismételnek. A beígért külföldi műsorok nagy részét sem tűzte műsorára a 4-es csatorna, így Az Entertainment Tonight című amerikai bulvárhíradó magyar változata és Oprah Winfrey sem tűnt még fel a csatornán.

600 ezren csak

A 4-es csatorna a piac több mint felét lefedő három legnagyobb kábelszolgáltató közül csak kettővel áll szerződéses viszonyban: a UPC csak budapesti kábelhálózatán és műholdon terjeszti, míg a Fibernet egész hálózatán elérhető az adó, amely így is csak összesen hatszázezer háztartásba jut el. Értesüléseink szerint a kábelszolgáltatók havonta előfizetőnként harminc forintot fizetnek a 4-es csatornának, így az adó csak akkor maradhat hosszútávon a szolgáltatók kínálatában, ha ismétlések helyett több saját gyártású bulvárműsort készít. Ehhez viszont elengedhetetlen, hogy a két nagy országos kereskedelmi csatorna elengedje sztárjai a pletykatévébe. Úgy tudjuk, az RTL Klub és a Tv2 hallani sem akar erről.

Oszd meg élményeidet!

Oszd meg nyári élményeidet más utazókkal is, tölts fel beszámolót, fotókat!

Visszatérés a paradicsomba

Egy újabb kaland előszobájába léptünk, mikor kis kocsink megindult Christchurch felé.