Barbara, Borbála
-6 °C
3 °C

Freit távozott saját pletykatévéjéből

2005.10.20. 12:23
Még el sem indult, máris gondban van a Story Tv: a nagy kábelszolgáltatók csomagjába lehet hogy be sem kerül, a hazai sztárok többsége pedig nem tűnhet fel a csatorna műsoraiban a Tv2 és az RTL Klub tiltása miatt. Az Index információi szerint az RTL Klub Frei miatt bojkottálja a csatornát, aki ezért kénytelen volt kivonulni az adóból.

Nem várt kihívásokkal kell szembenéznie Magyarország első sztártévéjének, a Frei Tamás és a Story magazint is kiadó Sanoma Budapest Rt. által alapított Story Tv-nek.

Nézők nélkül?

Az Index információi szerint a magyar és külföldi celebritásokkal foglalkozó pletykatévének egyelőre nincs helye a kábelhálózatokon, ráadásul a hazai nevelésű sztárok többségével szerződéses viszonyban álló két országos, földi sugárzású kereskedelmi csatorna nem engedte el műsorvezetőit, médiaszemélyiségeit a hivatalosan 4-es csatorna néven futó Story Tv-be.

"Szinte megoldhatatlannak tűnik, hogy valamennyi újonnan induló tévéadó bekerüljön a csatornakínálatunkba" - erősítette meg értesüléseinket Szűcs László, a kábeltelevíziós piac több mint egyharmadát uraló UPC média- és sajtókapcsolati igazgatója, aki szerint csak a UPC jövőre induló digitális kábelszolgáltatása oldhatja majd meg a helyhiányt.

Szűcs László szerint a UPC kínálatában szereplő csatornáknak már kialakult a nézőközönsége, ezért nem szívesen vesznek ki egy-egy adót a kábelcsomagokból, így viszont az újaknak nem tudnak helyet biztosítani. Egyelőre csak a Filmmúzeum érdekkörébe tartozó Tv Deko-val tudtak megállapodni arról, hogy a program jövőre bekerülhet a UPC kínálatába, a többi csatornával még folynak a tárgyalások.

Szűcs szerint a televíziós csatornát indító vállalkozások többsége nem méri fel megfelelően a piaci helyzetet, és általában csak a kísérleti adás megkezdése után keresik meg a kábelszolgáltatókat, így gyakran csak az adás elindulása után derül ki, hogy tulajdonképpen nincs elegendő kereslet a csatorna által kínált műsorokra.

Megkerestük a kábeltelevíziós piac második legnagyobb szereplőjét, a T-Kábelt is, ahol azonban a tárgyalásokra hivatkozva még nem kívántak nyilatkozni a jövő évi kínálatbővítésről.

Nem adják kölcsön a sztárokat?

A Story Tv novemberi indulásakor még csak külföldi showműsorok magyarításait fogja sugározni, így az adón látható lesz majd az amerikai Entertainment Tonight című szórakoztatóipari híradó, és Oprah Winfrey sztár talk showja is.

Januártól viszont már saját gyártású, a magyar celebritások életét bemutató műsorokkal is jelentkezik majd a 4-es csatorna, amelynek két arca Kapócs Zsóka és Rádió Petra lesznek majd.

A magyar sztárvilág két legnagyobb istállója, a Tv2 és az RTL Klub azonban az Index információi szerint nem akarja elengedni sztárjait a 4-es csatorna műsoraiba, illetve megtiltja, hogy médiaszemélyiségeik nyilatkozzanak az adónak.

A Tv2-nél hivatalosan megerősítették információinkat, de hangsúlyozták, hogy az eltiltás semmiben nem befolyásolja a csatorna és Frei Tamás kapcsolatát. Az RTL Klub viszont ennél árnyaltabban fogalmazott: "Az RTL Klub általában nem engedi el a hírességeit más kereskedelmi csatornákhoz, a Story Tv-vel azonban tárgyalunk, így reméljük, hogy mindenki számára üdvözítő megoldás születik".

"Az RTL Klub több tucat sztárral áll szerződésben, saját sztárjaink felépítésébe több tízmillió forintot fektettünk, ezért érthető, hogy nem szeretnénk átadni őket más csatornának" - tette hozzá mindehhez Fazekas László, az RTL Klub sajtófőnöke.

Frei belebukott?

Az Index értesülései szerint az RTL Klub akkor lenne hajlandó együttműködni a 4-es csatornával, ha Frei Tamás kiszállna a műsorkészítésből, és a szerkesztést a Story Magazin főszerkesztője, Ómolnár Miklós egykori kisgazda parlamenti képviselő venné át. Emellett információnk szerint az RTL Klub feltételei között szerepel, hogy az új csatorna reklámidejét a már hét magyar csatornával szerződéses viszonyban álló R-Time, az RTL Klub reklámszervező cége értékesítse.

A két csatorna közti megállapodásra utal, hogy Frei Tamás értesüléseink szerint már kivonult a 4-es csatornából, tulajdonrészét pedig Pákozdi Sándor, a csatornában alapítása óta jelentős pakettel rendelkező vállalkozó vásárolta ki. Értesülésünket megerősítette Horváth Éva, a 4-es csatorna marketingigazgatója, aki optimista az adó és a kábelszolgáltatók közt folyó tárgyalások végkimenetelével kapcsolatban is. Szerinte januártól a kábeltelevízióval ellátott háztartások nagy részében fogható lesz a 4-es csatorna.

A csatorna esélyeit javítja, hogy a nagy multik a piac kevesebb mint felét uralják, a kábeltelevízióval ellátott háztartások többségét kis, helyi cégek szolgálják ki, amelyekkel valószínűleg könnyebb lesz megegyezni.

Az üggyel kapcsolatban meg akartuk kérdezni Frei Tamást is, de ő letette a telefont azzal, hogy jelenleg Sanghaiban tartózkodik.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Értékeljen, nyerjen!

Van kedvenc légitársasága? Írja meg véleményét itt!