Lukács
9 °C
22 °C

Bulvárháborút okozott Dobó Kata ölelése

2007.03.04. 10:45
A Ringierhez tartozó Blikk szerint a Sanoma tulajdonában lévő Story magazin megalázó és becstelen cikket írt Csányi Sándorról és Magyarország első Tildájáról, pedig a piacvezető sztármagazin csak két képet cserélt össze. A bulvárlapok egymás torkának estek, és még mindig nem tudjuk, hogy most akkor kivel is smárolt Dobó Kata.

"Még mindig hangos a bulvárvilág attól a botránytól, amit a Story magazin okozott múlt heti számával" -állítja a Blikk pénteki számában, pedig nem a bulvárvilág zajong, csak a Ringier lapjai, amik újabb hadjáratot indítottak a legnagyobb példányszámú, magyar sztármagazin, a Sanoma kiadócsoporthoz tartozó Story ellen. A két kiadó nem először esik egymásnak, a Story-gyilkosként a lappiacra küldött Hot! megjelenésére például a Sanoma a konkurens lapra megtévesztően hasonlító Hello VIP című klónnal válaszolt. Tombol a bulvárháború, és Csányi Sándor a tűzvonalban ragadt.

Ki smárolt kivel?

A Blikk szerdai és pénteki számában is foglalkozott a Story magazin "botrányos", "megalázó" és "becstelen" címlapjával, amin Csányi Sándor ölel egy csíkos pulóveres nőt, akiről a bulvárlap azt állítja, hogy az bizony Erdélyi Tímea, Magyarország elsőszámú ex-Tildája, a színész barátnője. Csányi és Erdélyi a Story szerint "nyilvánosan csókolóztak", a Hot azonban leleplezte a konkurens ármánykodását: a képen valójában régi, jó ismerősét, Dobó Katát öleli a színész.


A Hot! leleplez

"Miért? Miért volt szükség erre a megalázó és becstelen lépésre? Erre a botlásra nem lehet azt mondani, hogy hiba, tévedés, figyelmetlenség! Kizárólag szenzációhajhászás érdekében azt állítani egy népszerű színészünkről, hogy nyilvánosan csókolózott egy eseményen a kedvesével, majd ezt az állítást egy olyan képpel illusztrálni, amely nem is az említett eseményen készült, s amelyen a színész nem a kedvesét öleli - nos ez minden bizonnyal az év egyik legnagyobb átverése" - háborodott fel felkiáltójelekkel vagdalkozva a Hot!, a Blikk pedig többször is megírta, hogy a kiadóhoz tartozó bulvárlap felháborodott és leleplezett.

A Ringier lapok leleplezéséből csupán annyi derül ki, hogy a Story képszerkesztője rossz fotót választott a cikk illusztrációjául, de azért a Hot! és a Blikk mintha kicsit elhamarkodottan kiáltana botrányt. A Story sem állítja ugyanis, hogy Csányi Sándor Dobó Katával kezdett volna, ráadásul Erdélyi Tímea is elismeri, hogy együtt jár a színésszel, és időnként azért szoktak csókolózni is.

"Erdélyi Tímeát mélységesen felháborították a történtek, annak ellenére, hogy éjfél után (és nem tízkor, ahogy azt a cikk taglalta) valóban beszaladt Sándorhoz egy gratuláció erejéig" - mutat rá ellentmondást nem tűrően azonban a Story végzetes pontatlanságára a Hot! magazin.

És ha ennek ellenére még nem tudnánk, hogy mi is a tanulság, a Hot! levonja azt helyettünk is: "Így vadítja el a sajtótól a hírességeket felelőtlen állításaival a bulvármagazin, megfosztva ezzel a kedves olvasókat attól, hogy nyugodtan, botrányok nélkül olvashassanak a kedvenceikről".

Nem összehangolt támadás

"Amennyiben rossz képpel illusztráltuk a cikket, nyílván hibát követtünk el, de azért fontos megjegyezni, hogy a cikkben említett sztárok nem vonták kétségbe az írás valóságtartalmát, ezért nem értjük miért beszél botrányról a Blikk és a Hot!" - nyilatkozta kérdésünkre Pintye László, a Sanoma Budapest magazin-portfólió igazgatója, aki reméli, hogy csak szerkesztőségi túlbuzgóságról van szó, és nem a Ringier előre kitervelt és összehangolt támadásáról.


"A Ringier nem üzent hadat a Sanomának, a cikk megjelenése nem kiadói, hanem szerkesztőségi döntés volt, és ezzel a konkrét üggyel ezentúl nem akarunk foglalkozni sem a Blikkben, sem a Hot! magazinban" - utasította el egyértelműen az összehangolt támadás vádját Papp Béla, a Ringier Kiadó Kft. ügyvezető igazgatója.

Illés Csaba, a Hot! magazin főszerkesztője szerint pedig egyszerűen azért leplezték le a Story hibáját, mert túl jó volt a sztori ahhoz, hogy kihagyják.

"Igaz, hogy a bulvármédiától nem állnak messze a túlzások, de szerintünk a piac minden szereplőjének árt, ha valótlanságok jelennek meg a bulvárlapokat történetekkel ellátó sztárokról" - tette hozzá Illés.

A cikk megjelenése óta egyébként több híresség kereste meg őket azzal, hogy egyik vagy másik bulvárlap valótlanságokat írt róluk.


És a Blikk is
"Nem vagyunk panasziroda, de ha a jövőben észreveszünk ilyen esetet, akkor kötelességünk azt is megírni" - szögezte le a Hot! főszerkesztője.

Sokadik csata

Nem ez volt az első eset, hogy egymásnak ugrott a két bulvárnagyhatalom. Az ok gyszerű: a Sanomé a legnagyobb bulvárhetilap a Story, amit a Matesz adatai szerint 2006 utolsó negyedévében átlagosan 333 157 példányban kelt el, mg a Ringier tulajdonosa a legnagyobb bulvárlap, a Blikk, amit ugyanezen adatok szerint naponta 238 702 példányban adnak el, a Ringier azonban több éve nem tud egy igazán nagy példányszámú bulvármagazinnal betörni a piacra. (A Hot! Eladási adatai egyelőre nem szerepelnek a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség adatbázisában.

A Ringier tavaly augusztus 3-án éppen ezért indította el új, szókimondó szármagazinját, a Hot!-ot, ami a kiadó szerint "megbolygatja az eddig Magyarországon ismert bulvár-sztár hetilapvilágot". A Csányi-ügy kapcsán védekezésre kényszerülő Story akkor, augusztus első hetében támadásba lendült, és az új lapra válaszul egy szintén Hot elnevezésű nyári melléklettel jelentkezett.

Nem sokkal később pedig kiadták a Hot!-ra arculati elemeiben nagyon hasonlító Hello VIP-t, aminek szintén a Storyt és a Bestet is irányító Ómolnár Miklós a főszerkesztője. A háború újabb csatája jelenleg is zajlik, az Index információi szerint a Story szerkesztőségében nagyítóval olvassák a Hot! magazint, az első áldozatra, Csányi Sándorra pedig már senki nem figyel.