Oszkár
19 °C
29 °C

Széles átalakítja médiabirodalmát

2006. 11. 08. 20:11
| Módosítva: 2009. 04. 02. 19:28
Nem politikai beállítottságuk, hanem gazdasági okok miatt rúgták ki a Magyar Hírlap három meghatározó munkatársát, állítják a tulajdonoshoz közel álló források. Széles Gábor most külsős tanácsadókkal világíttatja át médiavállalkozásait, egyes vélemények szerint felmerülhet a két évad alatt jelentős veszteséget termelő újság nyomtatott formájának megszüntetése is. A HVG szerint Széles új céget alapított médiaérdekeltségeinek összefogására.

Széles Gáborhoz közel álló források szerint nem politikailag motivált tisztogatás áldozata lett Szombathy Pál, a Magyar Hírlap főszerkesztője, hanem meg akartak szabadulni a stagnáló újság jól fizetett „vízfejétől”. Az ellenoldal szerint mégis sikerült három balos újságírót kirúgni.

Csak egy „flottamegrendelés” miatt nőtt a múlt hónapban a Hírlap eladott példányszáma, amúgy stagnál az elmúlt egy évben, tudomásunk szerint nem sokkal tízezer példány felett. Név nélkül nyilatkozó forrásaink ezzel, és nem Popovics Gizella főszerkesztő-helyettes, valamint R. Székely Julianna és Szále László főmunkatárs politikai vonzalmaival indokolták, hogy a nyíltan középjobbos tulajdonos kirúgta őket. Mivel a balos táborba elkönyvelt Szombathy főszerkesztő nem volt hajlandó végrehajtani a nagyiparos döntését, neki is repülnie kellett, közös meggyezéssel.

Informátoraink azt hangsúlyozták, hogy két évad alatt a médiaiparba belekóstoló Szélesnek jelentős veszteséget kellett lenyelnie csak a napilap miatt.

Korábbi cikkünkben az ügy szereplői között megemlítettük Krecz Tibort, mint a Széles-birodalom médiaportfóliójának igazgatóját. Tévedtünk, az ismert médiaszakértő ugyanis külsősként, a Krecz és Nádori tanácsadó cég tulajdonosaként ad tanácsot Szélesnek. Elképzeléseiről egyelőre nem kívánt részleteket megosztani velünk, de más forrásból arról értesültünk, hogy a cége most átvilágítja a gyáriparos médiavállalkozásait, majd még az idén javaslatot tesz az átalakításra. A laphoz közel álló források szerint felmerülhet a Hírlap megszüntetése nyomtatott formájában.

Új céget alapított médiaérdekeltségeinek összefogására Széles

Családi vállalkozásán, az SGH Vagyonkezelő Kft.-n keresztül Első Média Holding Zrt. néven vagyonkezeléssel foglalkozó céget alapított Széles Gábor üzletember; a bejegyzés alatt álló, 20 millió forintos alaptőkéjű cég fogja majd össze Széles médiaérdekeltségeit - írja a HVG című hetilap csütörtökön megjelenő, az MTI-hez szerdán eljuttatott cikkében.

Az írás szerint a Krecz Tibor, az RTL Klub volt hírigazgatója és még egy igazgatósági tag által együttesen jegyzett holding vezetésében helyet kapott Pócsik Ilona, a Tv2, előtte pedig az MTV volt kereskedelmi igazgatója, Kálomista Gábor filmproducer, Gulyás István, a szintén Széles érdekeltségébe tartozó Echo Tv vezérigazgatója, valamint az egykor a jobboldali csonka kuratórium által MTV-elnökké választott Szabó László Zsolt is.