Másfélmillióan nézték tévén a pápa temetését

2005.04.11. 13:39
Az AGB Hungary adatai alapján az országos adókon 1,3 millióan nézték a szertartást. Az RTL Klub nyerte a temetési versenyt, az öregek viszont inkább az MTV-t választották.
Az AGB Hungary statisztikai adatai alapján 1 338 509 magyar nézője volt II. János Pál pápa péntek délelőtti gyászszertartásának a három országos lefedettségű, földi sugárzású adón. Emellett a Hír tv és a Duna televízió is élőben sugározta a temetést, így becslések szerint közel másfélmillió ember láthatta a ceremóniát.

Hogyan mérik a nézettséget?
Hogyan működik a rejtélyes nézettségmérő rendszer? Mit jelent a nézettség pontosan? Hány néző véleményéből és hogyan számítják ki a hirdetési piacot meghatározó mutatókat? Az AGB Hungary működésének bemutatása
A földi sugárzású adók nézettsége ebben az időszakban körülbelül az átlagos négyszeresére emelkedett hiszen két héttel ezelőtt pénteken ugyanebben az idősávban csak mindössze 346 164 nézője volt összesen az RTL Klubnak, a Tv2-nek és a közszolgálati csatorna egyes programjának.

Hétköznapokon körülbelül százezer ember kíséri figyelemmel délelőttönként az egyes csatornákat, de például a Delelő gyakran ér el kétszázezernél is több embert.

A nézettségi adatokból nem csak a pápa halálát kísérő érdeklődés mértékére lehet következtetni, de sok mindent elmond az egyes televíziós csatornák stabil nézőtáboráról, hiszen mindhárom adó ugyanazt a műsort sugározta, így a választás nagyrészt a márka elismertségén múlik. Ahogy a másik hasonló jellegű próbát, az augusztus 20-i tűzijáték közvetítését, ezt a versenyt is az RTL Klub nyerte.

Az RTL Klubon 508 193 nézője volt a temetésnek, míg az MTV-n 499 231, vagyis a két adó nézettsége közti különbség tulajdonképpen a statisztikai hibahatáron belül van. A Tv2-t ennél lényegesen kevesebben, mindössze 331 085an választották, de a reklámozók számára fontos 18 és 49 év közötti lakosság körében a csatorna már megelőzte a közszolgálati adót, ami arra utal, hogy a Tv2 inkább a fiatalok körében számít elismert márkának.

Azért ebben a korcsoportban is az RTL Klub vezet a maga 213 033 nézőjével, a második a Tv2, amire 127 729 fiatal kapcsolt, harmadik pedig az MTV, amit mindössze a korosztály 95 141 tagja választott.