Árpád
-2 °C
9 °C

Tízből három magyar nem tudna tévé nélkül élni

2006.03.14. 11:28
A lakosság 85 százaléka elégedetlen a tévéműsorok színvonalával, és állítólag hírműsorokat szeretne nézni egész nap.

Tízből három magyar úgy érzi, televízió nélkül nem lenne teljes az élete, a megkérdezettek szerint a legkedveltebb televíziós műfaj a hírműsor - derült ki a GfK Hungária Piackutató Intézet Életstílus kutatásából.

A tanulmány szerint a magyarok az európai átlagot meghaladó mértékben néznek televíziót. A legkedveltebb televíziós műfajok közül vezetnek a hírműsorok, az időjárás-jelentés, a kabaré és a humoros műsorok.

A kutatás rámutat arra, hogy legidősebbek, s egyben feltehetően a legtöbb egyedül élő, magányos ember, számára a tévé jelenti az egyetlen társat a mindennapokban.

A kutatás kitért a sugárzott műsorokkal való elégedettség mérésére is. A tanulmány szerint a megkérdezetteknek csupán 15 százaléka gondolja úgy, hogy a tévében viszonylag gyakran vannak jó műsorok. A kelet-közép- európai átlag ezzel szemben 35 százalék körül alakul.

A tanulmány hangsúlyozza, hogy az országos és nemzetközi eseményekről szóló beszámolókat jellemzően a férfiak, illetve a 40 éves korosztálynál idősebbek kísérik figyelemmel.

Tízből átlagosan hárman néznek gyakran szórakoztató vagy beszélgető-műsorokat, illetve 42 százalékuk kapcsolja be tévéjét, ha számára érdekes személyt láthat benne.

A kutatás a televízió mellett más médiumokkal kapcsolatban is tett fel kérdéseket. Így kiderült, hogy a magyarok 12 százalékát az motiválja az újságolvasásban, hogy megtudja, hogyan élnek a híres emberek.

Tényleg a hírműsorokat?

A kérdőíves kutatások és a televíziós nézettségmérés adatai általában nem esnek egybe, aminek szakértők szerint az az oka, hogy az emberek nem vallják be a kérdezőbiztosoknak, hogy valójában milyen műsorokat néznek, inkább olyan válaszokat adnak, amelyekről tudják, hogy társadalmilag elfogadottak. Éppen ezért a kérdőíves kutatásokban általában sokkal nézettebbnek mutatkoznak a komoly hír- és elemző műsorok, míg a valóságshow-k és bulvár talk show-k nézettségét a valóságnál alacsonyabbnak mérik az ilyen felmérések.

Az AGB Nielsen múlt heti adatai alapján például az Áll az alku című vetélkedőt (2 242 122 néző) és Győzike valóságshow-ját (1 989 177 néző) is többen nézték mint a legnépszerűbb hírműsort a Naplót (1 918 721 nézőt).