2007.09.04. 15:49
Már négyszer adták le az Oscar-díjas filmet, de csak most, az RTL Klubon tudta megnyerni a nézettségi versenyt, bár igaz, hogy a legtöbben nem most szombaton látták DiCaprio alámerülését.

Az azonos, több csatornán is sugárzott filmek, ahogy a Tűzijáték-közvetítés, sokat elárulnak egy-egy csatorna márkájának erejéről. Azon senki nem lepődik meg, hogy például a Miami helyszínelők ismétlését az RTL Klubon többen nézik, mint a premiert a Viasat3-on, hiszen más a csatornák célközönsége, sőt sugárzási területe is.

Az viszont már meglepő, hogy a magyar tévékben eddig már négyszer leadott Titanic a legnagyobb közönségarányt éppen utoljára érte el, amikor az RTL Klub tűzte műsorra.

Először 2003. május 4-én ment le a DiCaprio-féle jeges vízben szenvelgés a Tv2-n, akkor az éppen tévé előtt ülő 18 és 49 év közöttiek 34,1 százaléka nézte meg James Cameron filmjét. Ugyanekkor az Armgaeddon az RTL Klubon 43,6 százalékot vonzott.

Több mint egy évvel később, 2004. novemberében a Titanic közönségaránya 37 százalék volt a Tv2-n, míg a vele szemben futó Indiana Jones és az utolsó keresztes lovag 37,2 százalékot ért el, vagyis a két műsor nézettsége közt nem volt statisztikailag kimutatható különbség. Egyébként ekkor a Tv2 két részbe vágva, szombaton és vasárnap adta le a tengerjáró katasztrófáját, a második részt pedig már csak a tévé előtt ülők 29 százalék látta, míg vele szemben a Csúcsformában 42,3 százalékos közönségarányt ért el.

Ez a különbség szinte ugyanekkora volt 2005. szeptemberében is, amikor a Titaninc (29,7 százalékos közönségarány) a Tökös, a török, az őr, meg a nő című francia vígjátékkal találta magát szemben (42,3 százalékos közönségarány).

Most szombaton viszont a Titaninc győzött, talán, mert az RTL Klub adta. A csatornán Leonardo DiCaprio és Kate Winslet 43,3 százalékos közönségarányt ért el, míg vele szemben az Activity és a Pofa be! című Jean Reno-vígjáték csupán a tévé előtt kucorgók csupán 18,5 százalékát érdekelte.

Persze a Tv2 védelmében érdemes elmondani, hogy közel sem most látták a legtöbben a Titanicot, vagyis lehet, hogy az éppen tévét nézők körében a Tv2 vetítési napjai kevésbé voltak népszerűek, de az első két alkalommal mégis több ember látta ezen a csatornán a filmet, mint az RTL-en (Egyszerűen többen nézték tévét akkoriban).

A reklámozóknak kedves 18 és 49 év közötti korosztályban 2003-ban 747 864-en, 2004-ben 805 257-en (másnap már csak 748 009-en), 2005-ben 518 704-en, míg most 2007-ben 691 508-an látták a Titanicot az AGB Nielsen nézettségmérési adatai alapján.