Fábián, Sebestyén
-12 °C
-3 °C

'Mit művelnek a bácsik?'

2005.10.10. 16:11
Az olasz Önszabályozó Reklámtestület (IAP) betiltotta Oliviero Toscani reklámkampányát, amely egy csókolózó és egymást fogdosó férfipárral hirdeti a Ra+Re divatáruház férfi ruháit. A Benetton egykori reklámfőnöke szerint a plakátokban semmi botrányos nincs, és éppen itt az ideje, hogy a tiltakozó szülők leküzdjék komplexusaikat és nyíltan beszéljenek gyerekeiknek a homoszexualitásról.

Az Oliviero Toscani milánói reklámguru tervezte óriásplakátokat szeptember elején rakták ki az olaszországi hirdetőtáblákra. Az önszabályozó reklámtestület döntése szerint a már kiragasztott plakátokat nem kell eltávolítani, de újabbak már nem helyezhetők ki - írja a pride.hu.

#alt#
Forrás: pride.hu

Nem ijedt meg

Az IAP indoklása szerint a plakátok vulgáris és provokatív módon ábrázolnak jeleneteket az intim szférából. Az olasz reklámszakma hivatalának indoklása szerint "nem a melegek diszkriminációjáról van szó, hanem a kiskorúak védelméről és a közönség érzékenységéről. Mint mondják, egy heteroszexuális pár esetében is hasonló döntés született volna.

Az IAP szerint a "kiskorúak nem rendelkeznek a képek megértéséhez szükséges kulcsokkal, ami így nyugtalanságot és feszélyezettséget válthat ki náluk".

Toscani, a Benetton volt reklámfőnöke szerint az IAP-nak nincs joga bármit is betiltani, ezért folytatják a melegeket ábrázoló reklámkampányt mindaddig, amíg a tilalmat bíróság nem mondja ki.

#alt#

Himnusznak tartja

A három reklámfotón egy fényképész és egy publicista - akik a való életben is társai egymásnak - látható egyértelműen intim testi kapcsolatban. A sztárfotós szerint a poszterek "a szabadság és a homoszexualitás himnuszai", amellyel egy tabutéma feloldásához kívánt hozzájárulni.

Ez Toscani első reklámfotó-sorozata, amelyen melegek a szereplők. Az olasz fotóművész, aki 18 évi együttműködés után szakított a Benettonnal, eddigi képein is a toleranciát hirdette. A fotósnak akkor támadt a melegtémájú reklám ötlete, amikor a Gay Pride-okról szóló fotóalbumán dolgozott. A könyv egyelőre csak Franciaországban jelent meg.

#alt#

"Nincs abban semmi botrányos"

A reklámszövetség előtt már több civil szervezet is tiltakozott Toscani reklámkampánya ellen. A pride.hu cikksorozata szerint korábban szülői és gyermekvédelmi szervezetek panaszkodtak arra, hogy nehezen tudják megmagyarázni gyerekeiknek, hogy "mit művelnek egymással a bácsik".

Oliviero Toscani szerint azonban nincsen semmi botrányos abban, ha két férfi fogdossa egymást, sőt ezek a fotók végre alkalmat kínálnak arra a szülőknek, hogy leküzdjék komplexusaikat és nyíltan beszéljenek gyerekeiknek a homoszexualitásról.

Az olasz reklámguru a gay.it olasz meleg internetes portálnak nemrég adott interjúban "az utóbbi 35 év legfontosabb kulturális mozgalmának" nevezte a melegek polgárjogi küzdelmét.

Kreuzenstein mesevára

Nézd meg Te is Laczko legújabb fotóit!

Ha már erre járok beugrom

..tényleg ez történt, Palau és Mikronézia szigeteit járva úgy döntöttem, hogy Saipanra is átugrom.