Megint az RTL nyerte a tűzijáték-tesztet

2005.08.22. 15:59
Négy adón majdnem 3,5 millió ember nézte ugyanazt a műsort. A Tv2 sokat lefaragott a tavalyi hátrányából, a Duna Televízióra pedig mindössze 2 százalék tévedt.

Idén is az RTL klub nyerte a nézettségi verseny egyik legnagyobb csatáját, az augusztus 20-i tűzijáték közvetítését. A színes petárdák alá kevert szimfonikus popslágerek azért olyan fontosak a médiaszakemberek számára, mert szinte minden évben ez az egyetlen alkalom, hogy minden televízió ugyanarról az eseményről számol be ugyanabban az időben, ráadásul idén ugyanazt a képet is sugározta a Tv2, az MTV és a Duna Televízió is, míg az RTL Klub külön stábbal dolgozott.

Csökkent a különbség

Hogyan mérik a nézettséget?
Hogyan működik a rejtélyes nézettségmérő rendszer? Mit jelent a nézettség pontosan? Hány néző véleményéből és hogyan számítják ki a hirdetési piacot meghatározó mutatókat? Az AGB Hungary működésének bemutatása

A szombaton este háromnegyed kilenc után kezdődő látványosságot az AGB Hungary statisztikai adatai alapján 3 349 491 ember nézte a katódcsövekre tapadva. A legtöbben az RTL Klubot választották, az éppen tévé előtt ülők 32 százaléka, 1 254 783 ember nézte a csatorna logóját a bal felső sarokban, míg a jobb felső sarokban meghúzódó Tv2-emblémát 1 163 412 néző, a közönség 29,6 százaléka preferálta. A közszolgálati televízió műsorán 903 932-an, a tévénézők 22,9 százaléka izgulta végig a tűzijáték élő közvetítését, míg a Duna Televízióra mindössze 86 298-an kapcsoltak a pirotechnikai bemutató alatt. Az M2 pedig az ígéretek ellenére mégsem tűzte műsorára a látványosságot.

Klikk a képre!
Az Index tüzijáték galériája

Tavaly jóval nagyobb előnnyel nyert az RTL Klub. 2004-ben 1650266 ember választotta a csatornát, míg az MTV-re 888 403-an kapcsoltak, a Tv2 pedig csak a harmadik lett a maga 724 435 nézőjével.

Fiatalok és petárdák

A 18 és 49 év közötti korosztály körében azért még idén is toronymagasan nyert az RTL Klub, hiszen a tévé előtt kucorgók 35,2 százaléka őket választotta ebben a korcsoportban, míg a Tv2-nek csak 30,7 százalék jutott. A közszolgálati csatorna a hirdetők számára fontos aktív keresőknek mindössze 14,8 százalékát csábított magához, a Duna Televíziót pedig csupán 1,8 százalék választotta.