Kedvenc tévéműsorát a magyarok harmada nem hagyja ott lakáson kívüli programért, ötödük pedig elmegy ugyan otthonról, de rögzíti az adást - derült ki a UPC megrendelésére 14 országban, hatezer ember megkérdezésével készített kutatásából.
Több tévéje van a magyar családoknak
Egész Európára jellemző, hogy a legfőbb szórakozás a televíziózás, a kontinens keleti fele jobban ragaszkodik a képernyőhöz - részletezi a kutatást a Népszabadság.
Bemondásos alapon a franciák tévéznek a legtöbbet, hetven százalékuk naponta több mint két órát. A naponta és sokat tévézők európai átlaga 54 százalék, ez nálunk 53 százalék, annak ellenére, hogy a nézettségi adatok alapján a világ élvonalába tartozunk a képernyő előtt eltöltött időt tekintve.
A családi viták elkerülése érdekében a magyarok több tévét vesznek: háromból két háztartásban nem kell azonos műsort nézni. Ez nyugat-európai felszereltség, a cseheknél például csak a lakások harmadában van egynél több készülék.
Nem hiszünk a híradóknak
A magyarok 55 százaléka az európai átlaghoz hasonlóan az informálódás igénye miatt tévézik, 43 százaléka pedig szórakozni akar. Sereghajtók vagyunk viszont a tévéből tanulni akarás tekintetében (két százalék).
Az európaiak fenntartásokkal fogadják a tévében látottakat, a nézők mindössze ötöde bízik meg a híradókban, majdnem harmaduk pedig biztos abban, hogy néha vagy rendszeresen megtévesztik. Mi a legszkeptikusabbak közé tartozunk: 38 százalékunk gondolja úgy, hogy amit a híradókban lát, az néha vagy sohasem igaz.
A nemzetközi felmérés szerint a megkérdezett magyarok negyven százalékát nagyon érdeklik, másik negyven százalékát pedig egyáltalán nem érdeklik a belpolitikával foglalkozó műsorok. A politikai műsorok minket befolyásolnak a legkevésbé, a válaszadók kétharmada szerint a szavazófülkében leadott voksa nem függ attól, hogy mit látott.
Bemondásos alapon a magyarok 68 százaléka ért egyet azzal, hogy készülnek vallási műsorok, miközben ezeket csak 19 százalék nézi. Ugyanakkor érdekes, hogy a magyarok 73 százaléka állítja, hogy nem érdeklik a valóságsók, pedig az ilyen műsorok nézettsége rendszerint magas.