A közlemény szerint a tv2-t üzemeltető MTM-SBS Rt-nek valóban több milliárdos hitelállománya van, ez azonban nem az évek során halmozódott fel, éppen ellenkezőleg: csökkent a csatorna 1997-es indulása óta. A vállalat rendben törleszti tartozását; egy új hitel "nem pótlólagos forrást, hanem a finanszírozás újrastrukturálását, egységesítését jelenti" - áll a közleményben.
Az MTM-SBS Rt. a 2002-es évet nyereséggel zárta, és előreláthatóan idén is profitot termel; a cégnek nincsenek fizetési gondjai, illetve pénzügyi hiány sincs. A dokumentum megerősíti, hogy a tévé eszközei - az induláskor felvett hitel fedezeteként - jelzálog alatt vannak, ám hozzáteszi, hogy ez "teljesen normális gyakorlat a hasonló hitelügyletek esetében".
Cáfolja a csatorna vezetése azt a hírt is, hogy a többségi tulajdonos SBS értékesítené a tv2-t: az SBS valóban szívesen látna új magyar társtulajdonost a vállalatban, de maximum a tulajdonrész 25 százalékát adná el.
A Big Brother nyereséget hoz
A közlemény leszögezi: a Big Brother-projekt nem veszteséges; az első széria előállításának költsége nem 1,8 milliárd forint volt, hanem ennél "nagyságrendekkel kevesebb". A számítások szerint az első sorozat 30 %-os hasznot hozott. A reality show második szériája valóban gyengébb eredményt ér el, mint az első, így annak megcsappant közönségaránya lehúzza a tv2 főműsoridős mutatóit. A tv2 közleménye ugyanakkor úgy fogalmaz: "egy televízió teljesítőképességét a célcsoport teljes napra vonatkozó adatai alapján lehet lemérni", a hosszútávú eredményesség mércéje az átlagokban rejlik. A sajtóanyag szerint a 2003 januárja óta tartó időszakban a 18-49 éves korosztály teljes napi közönségaránya a tv2-nél 33,1, míg az RTL Klubnál 31 százalék. (A főműsoridőben az RTL Klub előnye ennél sokkal jelentősebb, nemritkán meghaladja a 10 százalékot.)