További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Ha nem vettem volna részt pár éve a Láthatatlan című kiállításon, a fentieken túl más nem jutna eszembe a dologról, még úgy sem, hogy a hirdetés szövege szerint mindezt azért kapjuk "hogy legyen miről beszélned".
Láthatatlan
A töksötét szobába lépő, elbizonytalanodott látogatót vakok fogadták, és vezették végig a fogódzók nélküli, viszont váratlanul előbukkanó tárgyakkal teli térben. Az élményről helyszűke miatt itt csak annyit mondhatunk, hogy a félórás utazást követően már nem lehetett szánni, a valóság jelentős részét nélkülözni kényszerülő fogyatékosoknak tekinteni a vakokat.
A képek hiányát nem pótolta ugyan semmi, de egy másik vonalon viszont addig ismeretlen emberi közelséggel, a tapintásból eredeztethető biztonságérzettel egészült ki a tapasztalás. Olyannyira, hogy a közös csoportba került látogatók jellemzően együtt távoztak egy közeli kávézó irányába.
Le a politikai korrektséggel
A dologból annyi mindenképpen leszűrhető, hogy a köznapi embernek szokatlan szituációkban, és itt jön a kétfejű kislány esete, több van az olyan fapados gondolatoknál, mint például, hogy mi történik, ha az említett személy fejei összevesznek, vagy ha az egyik például nem szereti a kelkáposztát. Az olyan gondolatoknál, mint amilyet az állítólag a toleranciát vezérelvének tartó TV2 Pesti Est-es, egész oldalas hirdetései sugallnak.
Hogy értsük, nem a politikai korrektség álságos gesztusát kérjük számon. Csakhogy ezek a képek nem többek, mint a középkori vásárok törpe számai, amelyekben kijött a törpe a pódiumra, a közönség röhögött, majd pénzt dobáltak kalapba.
Törpeszínház
A kétfejű gyerekkel lehet hirdetni, miért is ne, ő is csak ember. Az Aktív reklámja azonban önmagáért, szerencsétlenségét hangsúlyozva, jelenségként löki elénk a lányt. Primer bunkóságát pedig csak fokozza a "legyen miről beszélned" hatást fokozó díszlettel (tárgyalóterem, juppi szobabelső, autó), ami a királynak, vagy püspöknek beöltöztetett vásári törpének feleltethető meg.
Középkori technikákkal lett itt megszólítva a nép, és ez, ismerve a reklámok elkészítését megelőző kutatásokat, nem egyedül a tévé elkeserítő morális színvonaláról vall. A feudális hangulatot pedig csak fokozza a tény, hogy néhány hónapja ugyanez a lap nem volt hajlandó lehozni az Ámen című film egyházat sértő, a keresztet és a szvasztikát ötvöző plakátját.
Állítólag az Európai Unió országai felkészültek a fejletlenebb tagok fogadására, de szerintem azért meglepetést fogunk kelteni, amikor beállítunk vállunkon törpeszínházzal és eretnekmáglyával.