Dr. Csernus otthagyta a Viasatot

2004.09.03. 14:19
Csernus Imre botrányos körülmények közt a Viasat3 őszi műsorstruktúráját ismertető sajtótájékoztatóján jelentette be, hogy megválik a csatornától. A televíziós pszichológus megvárta, hogy bejelentsék, műsora hétfőtől új részekkel jelentkezik, majd felállt, és a Dr Csernust gyártó Papírtigris Produkciós Iroda munkatársával és egy ügyvéddel együtt a sajtó képviselői előtt átnyújtotta hivatalos felmondását a Viasat3 vezérigazgatójának, Kocsis Attilának.
"A Viasat3 tegnap egy faxban jelezte, hogy felbontja a Papírtigris Produkciós Irodával kötött szerződését, és leveszi a Dr. Csernust" - mondta el a pszichiáter, aki jelezte, hogy a csatorna ugyan felajánlotta, hogy új szerződést köt vele, de ő nem él ezzel a lehetőséggel.

"Remélem, hogy lesz olyan televíziós csatorna, ahol emelt fővel folytathatom a munkát" - mondta Csernus Imre, majd távozott a sajtótájékoztató helyszínéről.

'Szembeköpném magam

Az Index felhívta a sajtótájékoztató után Csernus Imrét, aki érdeklődésünkre elmondta: csütörtökön a Viasat3 egy faxban felmondott a Csernus produkciónak. Az iroda és Csernus ekkor egy médiajogászhoz fordult, aki megállapította, hogy a felmondás érvénytelen. A faxon az is szerepelt, hogy a csatorna egy új műsort tervez az orvossal, de mint Csernus elmondta, az új műsor koncepciójáról semmi nem derült ki, és egyébként sem emlékszik a fax minden részletére. Csernus elmondta, hogy mivel a felmondás jogszerűtlen volt, de helyzete a csatornánál ellehetetlenült, ezért inkább ők mondtak fel.

"Mi eredetileg úgy mentünk el a sajtótájékoztatóra, hogy ott majd felmondanak nekünk, ezzel szemben a Viasat3 azt a látszatot keltette, mintha minden a legnagyobb rendben lenne. Fölháborítónak tartom, hogy a Viasat3 a saját sajtótájékoztatóján nem vállalja be saját döntését. Nekem ekkor durrant el az agyam. Hitelem érdekében kötelességemnek éreztem, hogy tájékoztassam az embereket a valós helyzetről. Szembeköpném magam, ha nem reagáltam volna" - mondta Csernus Imre.

A pszichiáter a közeli jövőre vonatkozó kérdésekre - mint mondta - egyelőre nem tud nyilatkozni.

Nem volt bajuk vele

A sajtótájékoztatón újságírói kérdésre Kocsis Attila, a csatorna vezérigazgatója elmondta, hogy ugyan Csernus Imre a Viasat3 egyik legismertebb, legmarkánsabb arca volt, de műsora nem tudta ezt az ismertséget nézettségé konvertálni.

"A dinamikusan fejlődő csatorna többi műsorához képest a Dr Csernus már nem ért el kimagasló nézettséget" - mondta el Kocsis, aki szerint a csatorna vezetésének nem volt tartalmi kifogása a műsorral kapcsolatban, éppen ezért szerették volna az adónál tartani Csernust, csak naponta jelentkező műsor helyett egy heti rendszerességű új műsort képzeltek el a pszichiáter számára.

"Számítottunk, hogy Csernus Imre valami hasonló látványos akcióba kezd majd, és bár ez még talán most nem látszik, de úgy véljük, hogy ez a későbbiekben még a csatorna javára válik" - tette hozzá

Csernus nélkül

A sajtótájékoztatón a Viasat3 ismertette új, őszi műsorstruktúráját, és új műsorait. Új valóságshow-val jelentkezik a csatorna, a Szupermodell leszek című amerikai műsort a szupermodell, Tyra Banks vezeti, és a műsorban tizenkét lányt követ majd a kamera, akik mind a kifutóra vágynak.

Emellett a csatorna műsora tűzi a Kés alatt című amerikai szappanoperát, amely az egyik legnépszerűbb sorozat az Egyesült Államokban. A Viasat3-on látható ezenkívül majd hétről hétre a Bajnokok Ligája is.

A Viasat egyetlen új, saját gyártású műsora a Fitt Akták lesz, amelyben Pesuth Rita és a kamerák előtt még újonc Illés Gabriella adnak majd életvezetési és fitness tanácsokat, azoknak akik elégedetlenek alakjukkal, és egészségesebben szeretnének élni.

Növekvő nézettség

Folyamatosan növekednek a Viasat3 reklámbevételei, emelkedik a csatorna nézettsége - mondta el Kocsis Attila vezérigazgató.

2002-höz képest "évente duplázni tudjuk hirdetési bevételeinket" - közölte konkrét bevételi adatok említése nélkül, felidézve ez év eleji jóslatát, hogy "2004 a Viasat éve lesz".

Nézettségi adataik "töretlen fejlődéséről" beszámolva a vezérigazgató megemlítette, hogy az első félévben 4,3 százalékos átlagos közönségarányt ért el az adó, míg júliusban 5,6 százalékos volt a hirdetők által előnyben részesített 18-49 éves korosztályban kimutatott kereskedelmi közönségarányuk.