Az MTV nyerte a második fordulót

2006.04.24. 16:44
A reklámozókat vonzó korcsoportokban viszont a Tv2 jelentős előnnyel nyert.

A 18 évesnél idősebb, tehát választókorú lakosság körében a közszolgálati csatorna műsorát választották a legtöbben a választások második fordulójának estéjén. Az MTV 1-es csatornájának programját a korosztály 1 131 412 tagja látta (26,9 százalékos közönségarány), míg az M2-n ugyanezt a műsort plusz a jeltolmácsot 28215-en követték figyelemmel (mindössze 0,7 százalékos közönségarány), vagyis a közszolgálati adó választási műsorát 1 159 627-en nézték meg az AGB Nielsen statisztikai adatai alapján.


A tévék nézettsége településtípusok szerint - klikk4

A Tv2-t ugyanekkor 1 056 858 választókorú nézte (24,7 százalékos közönségarány), míg az RTL Klubon 769 019-en izgulták végig a szavazatszámlálást (17,8 százalékos közönségarány). Az ATV-re a választás estéjén mindössze 89 922-en tévedtek (2 százalékos közönségarány), míg a Duna Televízión a Magyarországon élő, éppen tévé előtt ülő felnőttek közül 43 846a-n tájékozódtak a választásokról (1,1 százalékos közönségarány). mindeközben a Viasat3, amely nem szállt be a választási műsorok versenyébe 190 522 nézőt vonzott magához ugyanebben az idősávban. A HírTv és az EchoTv nézettségét nem méri az AGB Nielsen.

A reklámokért folyó harcot a Tv2 nyerte

A kereskedelmileg jól hasznosítható 18-49-es korcsoportban az éppen tévé előtt ülők 22,8 százaléka (440 779 néző) választotta a csatornát, míg az RTL Klub közönségaránya 20,9 százalék, (406 357 néző), a közszolgálati televízióé pedig 17,3 százalék (327 174 néző) volt, vagyis az MTV igencsak lemaradt ebben a korcsoportban, ami arra utal, hogy inkább az idősebbek választották az M1 és az M2 műsorát.