Mária
-7 °C
3 °C

A Tv2 nyerte a tegnapi hírversenyt

2006.10.24. 15:50
A legtöbb néző Bárdos Andrástól és Máté Krisztától hallott a hétfő esti zavargásokról, de a legfontosabb korcsoportban azért az RTL Klub nyert a Herkules című filmmel és pár perces hírekkel.
A Tv2-n nézték a legtöbben a tegnap esti utcai zavargásokat, bár a csatorna rendkívüli hírfolyama így is csak pár százalékkal nyert az RTL Klubbal szemben, ahol a Herkules című kalandfilmet időről időre rendkívüli hírek szakították meg. Az AGB Nielsen statisztikai adatai alapján délután fél héttől éjfélig az éppen tévé előtt ülő nézők 28,2 százaléka választotta a Tv2-t, a Tényeknek átlagosan 1 237 508-an nézték, de az adás legnézettebb percei több mint kétmillió embert vonzottak a képernyők elé.

Az RTL Klub közönségaránya ugyanebben az időszakban 27 százalék volt, a csatornát az este átlagosan 1 182 849-en választották. A közszolgálati televízió eközben mindössze 17 százalékos közönségarányt ért el, az adót percenként, átlagosan 758 558-an nézték.

A kereskedelmileg fontos, 18 és 49 év közötti korosztályban már azonban az RTL Klub diadalmaskodott. A Tv2 ebben a korcsoportban csak 27 százalékos közönségarányt ért el, míg az RTL Klubot a tévénézők 29,7 százaléka választotta, a közszolgálati m1-re pedig mindössze 11,7 százalék kapcsolt.

A márka ereje

Este nyolc óra előtt négy perccel a három nagy, országos földi sugárzású tévécsatorna, az M1, az RTL Klub és a TV2, valamint az m2, a Duna Televízió, az ATV, és az Echo Televízió az 1956-os emlékmű avatásáról tudósított. Ugyanazt a képet és a hangot adta mind a hét csatorna, így a bekiabálásokkal megzavart élő kapcsolás, az augusztus 20-ai tűzijátékhoz hasonlóan alkalmas a csatornák ismertségének, a brand erejének mérésére.

Ebben a versengésben az RTL Klub győzött, a nézők 16,2 százaléka választotta a csatornát, míg a Tv2-t 12,4 százalék nézte. A közszolgálati adóra ugyanekkor 9,7 százalék kapcsolt, míg a Duna Televízió közönségaránya mindössze 0,8 százalék volt. Az arányok, a hirdetőknek oly kedves 18 és 49 év közötti korosztályban sem térnek el jelentősen, bár azért azt érdemes megjegyezni, hogy ebben a korcsoportban az MTV 4,2 százalékkal kisebb közönségarányt tudott csak elérni.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Utazás aggodalom nélkül?

Utazása előtt sose feledkezzen el utasbiztosításáról!