Natália
-3 °C
7 °C

Moore az előrejelzéseket is lenyomta

2004.06.30. 14:50
Kapcsolódó cikkek (1)
Michael Moore filmje, a Fahrenheit 9/11 nem csak minden idők legsikeresebb dokumentumfilmje lett, leelőzve minden játékfilmet is az USA-ban és Kanadában a hétvégén, de az optimista becsléseket is felülmúlta kétmillió dollárral.
Az amerikai elnök politikáját és az iraki háborút demagóg módon kritizáló, cannes-i nagydíjas dokumentumfilm, a cannes-i nagydíjas Fahrenheit 9/11 az első hétvégén 21,8 millió dolláros eszméletlen nagy bevételt jósló előrejelzéseket is meghaladta a 23,9 milliós végeredményével. Vagyis a film 17 éves korhatáros besorolása sem tartotta vissza a nézőket a jegyvételtől.

A Fahrenheit 9/11 ezzel a hétvégi, amerikai bevételi listán minden játékfilmet maga mögé szorított. A most debütáló White Chicks vígjáték csak 19,6 millió dollárt hozott, a múlt heti győztes Ben Stiller és Vince Vaughn főszereplésével készült Dodgeball: A True Underdog Story című vígjáték is a vártnál kevesebbet, 18,7 milliót kaszált, Nick Cassavetes Notebook című könnyfakasztó romantikus filmje pedig a jósoltnál nagyobb bevétellel (13,4 millióval) csak a negyedik helyre került.

Steven Spielberg új filmje, a Tom Hanks-szel forgatott Terminal viszont nem csak Moore dokumentumfilmjével, de az előrejelzésekkel szemben is alulteljesített a 13,1 millióval. Ezután jön sorban a 6-8. helyezett: Harry Potter és az azkabani fogoly 11,2 milliós-, a Shrek 2 10,2 milliós-, és a Garfield: The Movie 7,5 milliós- bevétellel.

Michael Moore dokumentumfilmjére 868 amerikai moziban özönlöttek péntektől a nézők, míg a gyengén szereplő játékfilmeket kétezernél több helyen vetítették. Ezernél kevesebb teremben ma már alig indítanak játékfilmet, de ilyen kevés helyen vetített film esetében a Rocky 3 ért el a Fahrenheit 9/11-nél jobb eredményt 1982-ben.

Moore mostani filmje egy hétvégén többet produkált, mint előző, szintén cannes-i díjas dokumentumfilmje, a Kóla, puska, sültkrumpli kilenc hónap alatt. Sőt a Fahrenheit 9/11 három napos vetítése után 23,9 millió dollárral minden idők legnézettebb dokumentumfilmje lett.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Értékeljen, nyerjen!

Van kedvenc légitársasága? Írja meg véleményét itt!