Gusztáv
-11 °C
-2 °C

Csendes-ülős évvégi filmpremierek az USA-ban

2001.10.25. 22:00
A terrortámadások nyomán kialakult gazdasági bizonytalanság begyűrűzött a filmiparba is. Ennek tudható be, hogy több évvégére időzített hollywoodi szuperprodukciót - az eredeti tervekkel ellentétben - jóval szerényebb csinnadrattával mutatnak be.
Több hollywoodi stúdió vezetője úgy véli, hogy a szeptember 11-ével beköszöntött új világ nem csak néhány elfogadott forgatókönyvet ír majd át, hanem átalakítja a filmes marketingeszközök használatát is. A támadások óta megcsappant jegybevételek valamint a megugrott biztonsági kiadások pótlását a stúdiók elsőnek a bemutató költségeinek lefaragásával kezdik.

Harry Potter és a bölcsek köve
A tavalyi év legnagyobb könyvsikerének filmadaptációját, a Harry Potter és bölcsek kövét az eredeti tervek szerint november 4-én egy hatalmas gálaünnepség keretében a londoni Leicester Square-n mutatta volna be a Warner Bros. A lekarcsúsított új forgatókönyv szerint mindebből csupán a díszvetítés és egy szerény vacsora marad a stáb számára. A világszerte több tízmillió példányban elkelt fantasztikus kalandregény filmváltozatának reklám- és marketingkampányát a Coca Cola 150 millió dolláros támogatja.

Ocean's Eleven
Hasonló sorsra jut a Warner másik decemberre időzített nagyágyúja, az Ocean's Eleven (Ocean és csapata) is. A Frank Sinatra, James Dean és Sammy Davis Jr. nevével fémjelzett 1960-as krimi feldolgozását a tavalyi év Oscar-díjas rendezője, Steven Soderbergh készítette. A Las Vegas-i kaszinólánc kirablását tervező tizenegy bűntárs történetét ezúttal szintén a legnagyobb nevek - George Clooney, Brad Pitt, Julia Roberts, Matt Damon és Andy Garcia - játsszák el. A 90 millió dollárból készített remake-et stílusosan a Las Vegas-i Bellagio Hotelben készültek bemutatni, ám a szorosabbra húzott marketingbüdzsé miatt most már csak egy csendes-ülős Los Angeles-i premierről érkeznek hírek.

Gyűrűk Ura
Az egy hétvégés filmlufik korában a kisebb stúdiók feltehetően nem engedhetik meg maguknak a szerény kezdést, ezzel magyarázható, hogy a New Line által forgalmazott Gyűrűk ura-trilógia első részének világpremierje egyelőre változatlan - zsíros költségvetésű - forgatókönyvvel néz december 10-e elé. A londoni Odeonba tervezett vetítés után a produkció szervezői nagyszabású bulit is rendeznek a belvárosban, december 13-án és 16-án pedig kisebb bemutatógálákat tartanak a kaliforniai Gothamben és Los Angeles-ben. A hollywoodi stúdiók sorában tizedik helyet elfoglaló New Line nagyvonalúságáról tanuskodik, hogy az előbbi bevételeit a Világkereskedelmi Központ segélyalapítványának utalják át.

Szemben tehát a tavalyi - jórészt az Egyesült Államok közönségére koncentráló - kampányeseményekkel, idén jóval óvatosabban költenek majd a hollywoodi kasszasikerek bemutatóira. Terry Curtin, a Universal egyik fejese szerint az így megspórolt pénzt hatékonyabban használják fel, ha médiareklám formájában költik el, ahol érthetőbb üzenettel egy pontosabban meghatározott közönséget célozhatnak meg.

Utazás aggodalom nélkül?

Utazása előtt sose feledkezzen el utasbiztosításáról!

Kezdje az évet egzotikus körutazással!

Fedezze fel Madagaszkár, Burma, Peru kincseit, Indiát a kelet csodálatos világát.