Vilma
-7 °C
4 °C

A pápa már látta Gibson Passióját

2003.12.17. 11:05
Vatikáni hírek szerint a gyengélkedő II. János Pál pápa már megtekintette Mel Gibson The Passion of the Christ című filmjének nyers változatát. Hogy őszentségének mennyire tetszettek a látottak, nem tudni, de a film olasz forgalmazója szerint a sikerhez fontos, hogy a Jézus utolsó 12 óráját bemutató film pozitív kritikákat kapjon a legfőbb egyházi méltóságoktól.
"Az, hogy, a Passiont kedvezően fogadják a vezető vatikáni tisztviselők, nemcsak az olaszországi, hanem minden más katolikus országbeli siker szempontjából is kulcsfontosságú" - mondta a filmet Olaszországban forgalmazó Eagle Pictures beszerzési vezetője, Maria Grazia Vauro. Valóban: a Variety szerint az USA-n kívül egyelőre Itália az egyetlen ország, ahová Gibson cége, az Icon eladta a The Passion of the Christot, bár a Népszabadság a múlt héten azt írta, hogy a Budapest Film jóvoltából nálunk is látható lesz a film, amelynek az egyházi méltóságoktól érkező dicséretekre azért is szüksége van, mert mind zsidó, mind keresztény vallástudósok antiszemitizmussal vádolták Gibson rendezését.

Szeptemberben Dario Castrillon Hoyos vatikáni kardinális, II. János Pál egyik lehetséges utódja már védelmébe vette és "a művészet és a hit diadalának" nevezte a Passiont, a Vatikán társadalmi kapcsolatokért felelős hivatalának vezetője, John Foley amerikai érsek szintén dicsérően nyilatkozott a filmről, és tagadta, hogy az antiszemita üzenetet közvetítene.

Az Icon feje, Nick Hill nem erősítette meg, de nem is cáfolta, hogy a pápa már látta volna a The Passion of the Christot - a Variety szerint II. János Pál mindenesetre vagy saját lakosztályában videón, vagy magánvetítőjében filmen tekintette meg az indulatokat kavaró művet.

Két héttel ezelőtt a Vatikán szerette volna levetíteni a The Passion of the Christot a "Krisztus filmen: mozis kánon" című konferencián, ám akkor az Icontól azt a választ kapták, hogy a film "még nincs kész". Két nappal később Stephen McEveety producer egy, a Vatikánhoz közel eső római művészmoziban mégis levetítette a Passiont, amely Augustine Di Noia magas rangú vatikáni tisztviselő szerint valóban befejezetlen még: durvák a vágások, félkész a zene, ám szerinte a filmnek olyan belső ereje van mind vallási, mind művész szempontból, hogy garantált a sikere.

Cinematrix