Keanu Reeves újra csúcson

2003.12.15. 11:22
Keanu Reeves visszaküzdötte magát a bevételi lista csúcsára, Jack Nicholson és Diane Keaton mellett ugyanis ő is szereplője a Something's Gotta Give (Minden végzet nehéz) című romantikus vígjátéknak, amely az amerikai mozik legnépszerűbb filmjeként 17 millió dollárt hozott a hétvégén.
Reeves a Nancy Meyers rendezte komédiában egy orvost játszik, de a Mátrix-trilógiával szemben itt nem abszolút főszerep jut neki: a középpontban a Jack Nicholson által alakított páciense, Harry Langer áll, aki annyira komolyan veszi a "Nézd meg az anyját, vedd el a lányát"-féle bölcsesség első instrukcióját, azaz az anya megnézését, hogy végül elvenni is fiatal barátnője Diane Keaton által megformált mamáját szeretné. A helyzetet némiképp komplikálja, hogy a jelentős korkülönbség ellenére az orvos is beleszeret a mamába, miközben az infarktusa után lábadozó Harryt ápolják.

Reeves partnerei
Reeves Partnerei
A Minden végzet nehéz közel 3 millió dollárral előzi meg a második helyezett Az utolsó szamurájt, amely 42,1%-os esés után 14,1 millió dollárt hozott (összbevétel: 46,8 millió dollár), ám ha az előző Nancy Meyers-filmmel hasonlítjuk össze, nyitása gyengének mondható: a Mel Gibson és Helen Hunt főszereplésével készült Mi kell a nőnek? 2000 decemberében 33,6 millió dolláros első hétvégi eredményt produkált.

A Farrelly testvérek újabb ízlésficamja, a Stuck On You (Túl közeli rokon) kerek 10 millió dolláros becsült bevétellel a harmadik helyen debütált, és ezzel messze elmaradt mind az Én és én meg az Irén 24,2 milliós, mind a Nagyon nagy ő 22,5 milliós startjától. Igaz ugyan, hogy 1998-ban a Keresd a nőt! is csak 13,7 millió dollárral kezdett, és végül csak Észak-Amerikában 176 millió dollárig tornázta fel magát, ám nem valószínű, hogy a Túl közeli rokon hasonló pályát fut be: a komédiából, amelyben Matt Damon és Greg Kinnear sziámi ikreket alakít, nemcsak Cameron Diaz hiányzik, hanem a kritikusok szerint az igazán erős poénok is.

Az e hétvégi toplista negyedik helyezettje, a Love Don't Cost a Thing, amely a "don't cost"-tal a pedáns angolnyelv-tanárok fülét, elcsépelt love-storyjával pedig a kifinomultabb nézők ízlését bántja (bevétel: 6,5 millió dollár), az ötödik pedig 6,3 millió dollárral a disneylandi attrakciók ihlette The Haunted Mansion Eddie Murphy főszereplésével (összbevétel: 53,9 millió dollár).

Tarol a gonosz Mikulás

Továbbra is jól tartja magát Billy Bob Thornton gonosz Mikulása, a Bad Santa: az impertinens komédia csupán 11,5%-kal hozott kevesebbet, mint az előző hétvége folyamán, és 6,2 millió dollárral továbbra is a hatodik helyen áll (összbevétel: 35,9 millió dollár). Will Ferrell karácsonyi vígjátéka, az Elf ugyan a negyedik helyről a hetedikre csúszott vissza, ám alkotóinak semmi okuk a panaszra: a film még a hatodik hétvégéjén is 6,2 milliót termelt, 147,7 millió dolláros összbevétele pedig majdnem 11 millió dollárral meghaladja a nála két nappal korábban indult Mátrix - Forradalmakét.

A nyolcadik a múlt heti második helyezett, a Honey című táncos hip-hop románc lett (5,1 millió dollár, összbevétel: 20 millió dollár), a kilencedik A Macska - Le kalappal! című Dr. Seuss-adaptáció (4,2 millió dollár, összbevétel: 90,7 millió dollár), a tizedik pedig a Gothika című horror Joel Silver és Robert Zemeckis istállójából, Halle Berry és Penelope Cruz főszereplésével (2,7 millió dollár, összbevétel: 53,4 millió dollár).

A mostani filmeknek nagyjából keddig van még esélyük, aztán szerdától berobban a mozikba A Gyűrűk Ura - A király visszatér, és várhatóan nagyjából mindent visz majd, bár azért mellette/vele szemben egy másik film is debütál: a merőben eltérő jellegű és elsősorban a női közönségnek szóló Mona Lisa mosolya (Mona Lisa Smile) a középpontban Julia Robertsszel.

Cinematrix