Feltámadt a Passió

2004.04.13. 14:18
Hiába debütált öt új film is az amerikai mozikban a húsvéti hétvégén, A Passió feltámadt, és 17,1 millió dolláros bevétellel lazán maga mögé utasított minden más produkciót. Szakértők szerint Mel Gibson rendezésének amerikai összbevétele meghaladhatja a 400 millió dollárt, és ezzel a Pókembert megelőzve minden idők ötödik legsikeresebb filmje lehet.
A Passió amerikai összbevétele április 11-ig bezárólag 354,9 millió dollár, és a mostani 17,1 millió dolláros hétvége több szempontból is figyelemre méltó: a február 25-e óta játszott A Passió a múlt hétvégi ötödik helyről kapaszkodott vissza az élre, ráadásul úgy javította 61,1%-kal a bevételét, hogy 3508 mozi helyett már csak 3303 moziban játszották. Még nagyobb dicsőség, hogy a Krisztus utolsó tizenkét óráját bemutató film minden idők második legsikeresebb hetedik hétvégi eredményét produkálta: az összes lehetséges bevételi adatot rögzítő filmannalesek szerint ennél csak a Titanic szerepelt jobban, amely a bemutató utáni hetedik hétvégén 25,9 millió dollárt hozott.

Tekintse meg képeinket!
Míg a hétvége egyértelmű győztese A Passió, addig a legnagyobb vesztes - szintén egyértelműen - az Alamo - A 13 napos ostrom: a híres texasi erőd védelméről szóló filmet a legfőbb esélyesnek tartották az első hely megszerzésére, ehhez képest a becslések szerint 100 millió dolláros költségvetésű produkció mindössze 9,2 millió dollárral nyitott, és a második hétvégéjén 11,1 millió dollárt termelő Pokolfajzat (összbevétel: 41,1 millió dollár) mögött csak a harmadik lett.

Ami azt illeti, az Alamo - A 13 napos ostrom bemutató előtti sorsa is hányatott: a filmet eredetileg Ron Howard rendezte volna Russell Crowe főszereplésével, a költségvetés pedig 135 millió dollár lett volna. A Disney azonban túl magasnak tartotta ezt a büdzsét, és azt sem díjazta, hogy túl sok vért készültek kiontani a filmben, ezért csökkentette mind a kiadható vérpatronok, mind a dollárok számát. A takarékoskodás eredményeképpen a rendező John Lee Hancock lett, a főszereplő pedig Billy Bob Thornton és Dennis Quaid.

Hogy a 137 perces alkotásra Howarddal és Crowe-val is ekkora (vagy még nagyobb) bukás várt volna-e, nem tudni, a fiaskó mindenesetre nem jól jött a Disneynek, amelynek főnökét, Michael Eisnert épp így is eleget támadják, és amelyre ellenséges vételi ajánlatot tett a Comcast kábeltévéhálózat.

Mindenki vesztett

A Disneyt legfeljebb csak az vigasztalhatja, hogy a konkurensei sem jártak jobban: a Warner által a mozikba küldött Már megint bérgyilkos a szomszédom 6,7 millió dolláros kezdése csak a nyolcadik helyre volt elég (a 2000-es előd 13,7 millió dollárral nyitott), a Miramax családi mozija, az Elle Enchanted egy a mostohaanyja és mostohatestvérei által gyötört lányról (Anne Hathaway) a kilencedik helyen startolt 6,1 millió dollárral, és a Szüzet szüntess (The Girl Next Door) tizedik helye és 6 millió dollárja is némi csalódást okozott a 20th Century Foxnak.

Jézus megelőzte őket
Jézus megelőzte őket
A legelégedettebb a Fox Searchlight Pictures lehet a Johnson Family Vacation című mozijával, hiszen a negyedik helyre került komédia az egész országot beutazó afroamerikai családról az Alamóhoz hasonlóan 9,2 millió dollárt termelt, ám gyártási költsége 100 millió dollár helyett mindössze 12 millió volt.

A Johnson Family Vacationt az ötödik helyen az Emelt fővel (Walking Tall) követi The Rock (Dwayne Johnson) főszereplésével (bevétel: 8,3 millió dollár, összbevétel: 28,8 millió dollár), a hatodik A legelő hősei című Disney-rajzfilm (bevétel: 8,2 millió dollár, összbevétel: 27,5 millió dollár), a hetedik pedig a Scooby-Doo 2. - Szörnyek póráz nélkül, amelyre kerek 8 millió dollár értékben váltottak jegyet, és amelynek összbevétele így már 62,8 millió dollár.

A Top 12 film egyébként 100 millió dollárt hozott, ami a tavalyi húsvéti hétvégéhez képest 13 százalékos növekedés. Az összes film bevétele becslések szerint 110-115 millió dollár, ami jobb az egy évvel ezelőtti 106,9 milliónál, de messze elmarad a tavalyelőtti 131,9 millió dolláros rekordtól.

Itthon is tarol

Magyarországon is jól teljesített A passió, hiszen a bemutató óta eltelt három hét alatt a nem végleges eredmények szerint több mint 300 ezren nézték meg, Budapesten pedig 175 631 jegyet adtak el az alkotásra. A második hét után ráadásul mindössze öt százalékkal csökkent a jegyeladások száma, pedig egy átlagos film esetében a harmadik héten akár 40 százalékkal is eshet a forgalom. Annyi biztos, hogy Mel Gibson filmje a magyarországi forgalmazás történetének legerősebb harmadik hetét zárta, soha nem néztek még alkotást ennyien a premier után 21 nappal.

Cinematrix