További Mozi cikkek
Nem reagált a gyógyszerekre, jöhet az elektrosokk Ellen Burstyn-t felterjesztették legjobb női Oscarra |
A Requiem...-et nem fogják újravágni, pedig talán megérne egy revíziót a film súlypontozása. A kétórás független projekt első másfél órájában ugyanis csak unottan sodródunk a brooklyni rögvalóságban. Két szálon kísérjük végig három fiatal sikertelen kiugrási kísérletét a heroin fogságából és az egyikük anyjának becsavarodását, amint eszelős fogyi-addikcióba kerül egy TV-show meghívása miatt. (A becsavarodás valóban hiteles: Ellen Burstynt felterjesztették legjobb női Oscarra is.)
Időnként megvillan egy-egy zseniális montázs, klip-geg Szájbarág mindent |
Már éppen felháborodnék, amikor az elvonási tünetek miatt embriópózba görnyedő Tyrone mögé - szovjet propagandafilmek didaktikáját idézve - bemontírozza gyermekkori álmát, amint anyja ölében megígéri, hogy jó kisfiú lesz, de nincs megállás. Levezetésként elindulunk egy tizenötperces csúszdán, ahol az elidegenedés és a széthullás olyan egyetemes szimbólumok által jelenik meg, mint pl. gennyes véna, erőszakorgia, elektrosokk, mindegyik premier plánban, hogy még véletlenül se fordíthassuk el orcánkat (és háborgó gyomrunkat) a rettenetes igazságról.
Aronofsky vizuális terrorizmust vetett be, melyet elsősorban mazochista túszoknak szánt. A terrorizmust a magam részéről elítélem, aki viszont vágyik rá, az küldjön be előtte egy szaftos thai szendvicset. Nem fog csalódni.
Ps: A kinematofilek nevében pedig követelem a forgalmazóktól, hogy hozzák be Magyarországra a Pít!