Az olasz tévé nem mutat be trailert Berlusconival

2009.08.29. 09:43 Módosítva: 2009.08.29. 09:52
Az Olaszországot a kép uralmával és alacsony sajtószabadsággal jellemző film trailere nem kiegyensúlyozott a tévék szerint, ezért szinte egyik sem hajlandó vetíteni.

Az Olaszországot a kép uralmával és alacsony sajtószabadsággal jellemző film trailere nem kiegyensúlyozott a tévék szerint, ezért szinte egyik sem hajlandó vetíteni.

Az olasz állami tévé nem hajlandó bemutatni egy filmreklámot, amelyben a miniszterlenök, Silvio Berlusconi is feltűnik, mondván, az kikezdi az elnök nevét. A Videocracy (Videokrácia) című film reklámjában Berlusconi mellett feltűnnek lengén öltözött nők és olyan statisztikai adatok, amelyek szerint Olaszországban alacsony a sajtószabadság szintje.

A trailert nem mutatják be a Berlusconi médiabirodalmába, a Mediasetbe tartozó csatornák sem.

A rendező, Erik Gandini szerint a Velencei filmfesztiválra készült alkotás az ország jelenlegi állapotával foglalkozik.

Véletlen egybeesés

Az olasz állami televízió, a RAI azt állította, a film reklámja a közelmúlt politikai eseményeit lovagolja meg azzal, hogy Berlusconi magánéletére is tesz utalásokat. A producernek írt levelükben pedig egyenesen azzal érvelnek, hogy a film reklámja egyszerűen Berlusconi ellen megfogalmazott politikai üzenet.

A rendező szerint ugyanakkor a trailer már korábban készen volt, mint hogy például a miniszterelnököt és a lengén öltözött nőket bemutató fotók napvilágra kerültek volna.

„A filmem a jelenlegi helyzetről szól. Arról, hogy hogyan alakult az ország sorsa. Természetes, hogy feltűnik benne Berlusconi” – mondta Gandini.

„A film címe arra hívja fel a figyelmet, hogy a videokráciában minden hatalom a képé. És Olaszországban immár harminc éve egyetlen emberé, Berlusconié a képek feletti hatalom.” – nyilatkozta a BBC-nek.

A RAI egyébként bemutatná a reklámot, ha a kormányellenes álláspont mellett egy másikat is felvillantanának benne. Gandini viszont azt állította, már mind az állami tévétől, mind a Mediasettől megkapták a végleges elutasítást.

Ez a két csatorna teszi ki az olaszországi ingyenesen fogható tévépiac 90 százalékát.