Ferenc, Olívia
-2 °C
4 °C

Arab nyelvű műholdas tévét indít az Egyesült Államok

2003.11.22. 09:35
Donald Rumsfeld amerikai védelmi miniszter szerint az al-Dzsazíra, és az al-Arabíja Szaddám-párti, ezért decembertől arab nyelvű csatornát indít a Pentagon.
Az amerikai védelmi minisztérium szerint az Irakban fogható legnépszerűbb műholdas televíziók élesen ellenségesek a szövetségesekkel szemben, ezért az Egyesült Államok decembertől saját arab nyelvű televíziót indít.

Minőségi programok

Donald Rumsfeld amerikai védelmi miniszter pénteken a Pentagon munkatársai előtt beszélt arról, hogy az al-Dzsazíra és az al-Arabíja műholdas televíziók "élesen szövetséges-ellenesek, Szaddám Husszein pártolói, ami az al-Dzsazíra esetében teljesen nyilvánvaló".

Az amerikai védelmi miniszter szerint eljött az ideje annak, hogy az irakiakat más televíziók nézésére buzdítsák. Richard Myers vezérkari főnök a gyűlésen elmondta, hogy a szövetséges ideiglenes hatóság keményen dolgozik saját műholdas televíziós adásának beindításán, s az irakiak, valamint a szomszédos országok lakói decemberben már erre az arab nyelvű adóra kapcsolhatnak.

Myers szerint az új televízió olyan minőségű programot kínál majd, amely remélhetőleg vonzani fogja az irakiakat, s ezért az amerikai tévéből akarják megtudni, hogy mi történik országukban, nem pedig az al-Dzsazíra, vagy az al-Arabíja adásából.

Nem félnek a konkurenciától

A katari székhelyű al-Dzsazíra és a Dubaiból sugárzó al-Arabíja egyaránt cáfolta, hogy adásai Amerika-ellenesek lennének. Mindkét adó többször sugárzott olyan videofelvételeket, amelyekről Szaddám Huszein szólt országa népéhez.

- Mi nem cenzúrázzuk saját magunkat, nem feladatunk, hogy a dolgokat jóra és rosszra osszuk. A tényekről számolunk be nagyon szakszerűen és érthetően, helyt adunk különböző véleményeknek - jelentette ki válaszul az al-Dzsazíra szóvivője.

A szóvivő szerint aligha elképzelhető, hogy az új adó, amely saját maga ismeri el, hogy az amerikai kormányzat hozta létre, gyorsan népszerűségre tehet majd szert az arab tévénézők körében. Az al-Arabíja vezetése egyelőre nem kívánta kommentálni az amerikai védelmi miniszter bírálatát, mondván, időre van szükség ahhoz, hogy válaszoljanak az észrevételekre.