Judit
-2 °C
8 °C

Az ORTT helyt adott a melegek panaszának

2001.11.16. 19:50
Az ORTT szerint a Magyar Televízió (MTV) Rt. A Hét című műsora július 8-i adásában megsértette a sokoldalúságnak és kiegyensúlyozottságnak törvényben foglalt követelményét, amikor a homoszexualitás problémájáról nem adott reális képet - derül ki az Országos Rádió és Televízió Testület határozatából.
Az ügyben korábban elmarasztaló határozatot hozott az ORTT Panaszbizottsága, a testület most ezt hagyta helyben, elutasítva az MTV Rt. jogorvoslati kérelmét.

Az indoklásból kiderül: több melegszervezet panasszal fordult az ORTT Panaszbizottságához, mivel szerintük A Hét július 8-án sugárzott, a homoszexualitás társadalmi vonatkozásaival foglalkozó tudósítása alkalmas volt a homoszexualitással szembeni társadalmi előítéletek további fokozására. Mint emlékezetes, a műsorban kiragadott bibliai versek hangzottak el, amelyek a homoszexualitást halállal büntetendőnek bélyegezték. A Hét továbbá megkísérelte összemosni a homoszexualitást és az AIDS problémáját.

A panaszbizottság a panaszoknak helyt adott, emiatt az MTV Rt. jogorvoslati kérelmet terjesztett elő.

Az ORTT határozatában kötelezte a Magyar Televízió Rt.-t, hogy A Hét című műsorban értékelő magyarázat nélkül tegye közzé az ORTT azon megállapítását, hogy A Hét megsértette a médiatörvény sokoldalúságra és kiegyensúlyozottságra vonatkozó kitételeit, és "olyan szerkesztési megoldásokat alkalmazott a megkérdezett személyek kiválasztásával, továbbá bizonyos hang- és képhatásokkal, amelyek inkább növelhették a problémával szemben meglévő társadalmi előítéletet".

Horváth Szilárd, aki szeptember 28-a óta főszerkesztője A Hét című műsornak, az MTI érdeklődésére közölte, hogy nem teszik közzé az ORTT által meghatározott szöveget, hanem bírósághoz fordulnak.

Az Országos Rádió és Televízió testület nem kívánta kommentálni az ügyet.