Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEM„Pécs zenei intézményrendszere a képzési és előadói oldalról teljesnek mondható, olyan zenei tér azonban nem áll rendelkezésre, amely méltó módon be tudná fogadni a létrejövő előadásokat. A beruházás célja éppen ezért egy nemzetközi összevetésben is jelentős akusztikai tervezéssel készülő, korszerű háttértechnikát alkalmazó, multifunkcionális épület létrehozása, mely hangversenyteremként és konferencia központként működik”- áll Pécs, mint Európa Kulturális Fővárosa hivatalos honlapján.
A megvalósíthatósági tanulmány szerint összesen több mint hét milliárd 418 millió forint szükséges az OPUS2010 Konferencia- és Koncertközpont létrehozásához. Az elfogadott tervek szerint az épület több mint 11 ezer négyzetméter alapterületű lesz, aminek akusztikai nagyterme egyedül közel ezer főt képes befogadni. Az épület azért multifunkcionális, mert a mozgatható nézőtérrel (a nézőtér síkba hozásával) a nagyterem bálteremmé is átalakítható. Az akusztikai tervezés része egy bővíthető orgona is.
Az épület koncertterme mellett több konferenciaterem is helyet kapna, melyek befogadó kapacitása 368 fő és 50 fő között változik. Az első emeleti 287 fős konferenciaterem balett próbateremmé is alakítható, és állandó külön terem jutna a nagyzenekari próbáknak is, aminek rendszeres használói a nemzetközi hírű Pannon Filharmonikusok és több pécsi zenekar lenne. Ezen kívül kávézó, könyvesbolt, fogadótér is szerepel az épült tervrajzain.
Az építkezés előtt egy 23 ezer négyzetméteres területet kellett szabaddá tenni Pécs történelmi belvárosának keleti határán. Ennek keretében lebontottak egy épületet, az úgynevezett „B52-es tömböt”, és a Városi Tenisz Klubot.
A kapcsolódó beruházások között 111 személygépkocsi parkolására alkalmas parkoló, négy taxi beálló, 5 autóbusz-parkolóhely, autópálya, regionális repülőtér is szerepel.
A terveket a budapesti Építész Stúdió Kft. készítette el, és az építési engedélyt 2008. október 27-én kapta meg a pécsi önkormányzat.