Mi lett a szűzlányból?

Britney Spears-koncert a Budapest Arénában

2004.05.24. 02:35
Öt méter magas fényfal, egymást szerető férfitáncosok és egy elhízott transzszexuális Britney Spears budapesti koncertjén, ami ugyan két órát késett, de legalább eljátszották a Oops I Did It Again című tiniklasszikus szvingfeldolgozását.
> Britney a küzdőtérről
  
"Bazmeg ezért a pénzért vehettem volna egy fasza kis váltót a bringámra" - üvölti magából kikelve a küzdőtér foghíjas közepén egy tizenéves körszakállas, amikor már második órája várunk a popdívára. A szemmel láthatóan Led Zeppelin-rajongó apuka feszengve lesi kislányát, kockásing-mellényébe törli a gyerek piszkos szemüvegét és csendben fohászkodik, talán már ki se jön a csaj. A második, várakozással töltött óra után amúgy is felmerül, hogy a híradó hazudott és Britney el sem jött, vagy ahogy a hollywoodi filmekben láttuk, az öltözőjében ül, tövig rágja legendásan undorító körmeit és pszichopata módjára üvöltözik, hogy nem, én bizony nem megyek ki oda. A kivetítőn végigunt százhúszpercnyi Fashion TV, hónaljdezordor és szőrmentesítőpálcika-reklám megtekintése után a földre telepedő álmosok a küzdőtér szolid katarzisát hallva feltápászkodnak. "Nagyseggű csajok, sziasztok" - pusmogja könnyes szemmel Britneyt megpillantva a helyszínen a szőkék felülreprezentált csoportjának, s egyben a molett lányok közösségének egy tagja, aki láthatóan érzi a közösséget a húsos karral, gömbölyödő hátsóval és a feketéllő borostás hónaljjal. Félretaszít egy-két fogszabályzós tizenévest, letapos három-négy apukát és megkezdődik a Toxic. Munk Vera

"Nem is tudtam, hogy ilyen kis méretben is gyártanak fehér csipketangát" - suttogja mellettünk egy "Kiégett Britney Spears Szevasztopolban haknizik"-jelmezbe öltözött harmincas műkörömlakatos a Budapest Sportaréna felé vezető lépcsősoron az előtte baktató alsós lányokra mutatva. Barátnője vet egy megvető pillantást a kiskorú rajongókra, majd büszkén megigazítja rózsaszín pólójából kikandikáló babakék melltartópántját, és félénk "Hitmíbébivanmórtájm!" kurjantást hallatva elindul a bejárat felé.

Britneyre várva

Odabent tömeg, szoláriumos kisasszonyok kerülgetnek Beyoncénak maszkírozott ovisokat kísérgető megszeppent anyukákat, elszórva szalonspicces account managerek és néhány spoilerezett-BMW-slusszkulccsal vadító kényszervállalkozó is feltűnik, bizonyítva, hogy Britney Spears nem csak a fröccsöntött Barbie-álmokat hallucináló kislányok kedvence.

Tekintse meg képeinket!

Bár a koncert hétre van kiírva, Britney csak kilenc után jön ki a színpadra, percekkel azelőtt, hogy a közönség véglegesen elvesztené a türelmét, és önfeledt "Britney, Britney!" kiáltások közepette csalódottságában leamortizálná a sportcsarnokot. Ennél többet talán csak egyszer vártunk zenekarra, 93-ban a csepeli Májuskert rockkocsmában a Kispálra, de akkor legalább a Vidámpark és az Ugatha Christie tartotta a frontot, igaz, legalább négyszer eljátszották a teljes repertoárjukat, mire Lovasiék előkerültek. Most csak Magyarországon jobbára ismeretlen termékek és tévécsatornák reklámjait nézhetjük a kivetítőn, bár ezek is legalább négyszer lemennek, míg a popdíva az öltözőben minden bizonnyal édesanyjával beszélget interurbán a turné nehézségeiről, a házasság előtti szex hiábavalóságáról és a beszakadt körmök okozta elviselhetetlen fájdalomról.

Szex és élőzene

Az biztos, hogy Britney nem bízza a véletlenre: egyből az aktuális slágerrel, a Toxickal indít, ami legalábbis szokatlan, de a megvárakoztatott közönség mindenesetre megenyhül, és tátott szájjal bámulja a színpadot, ahol az óriási, szikrázó fényfalak közt féltucat táncos társaságban vonaglik éppen a sztár, aki "szűzlány a szomszédból" imidzsét hátrahagyva éppen dívaként próbálja eladni magát.

A produkció teljes élő zenekarral áll fel, dob, basszus, gitár, billentyű, sőt a dobon kívül plusz egy ütős is dolgozik kicsit hátrébb a félhomályban. Bár korábban az Arénában erre nem lehetett panasz, a hangosítás ezúttal nem az igazi: a mélyek túlságosan meg vannak nyomva, a magasoknak pedig csak a felső regiszterét lehet hallani, azt viszont fülsértő hangerővel, mintha a gitár mögött egy nagy teljesítményű ipari kávéfőzőt is rákötöttek volna az erősítőkre.

Klikk!

Nem tudjuk eldönteni, hogy igazak-e a pletykák, miszerint az énekesnő nagyrészt playbackkel nyomja le a koncertjeit, de az azért gyanús, hogy a lépcsőn felfelé rohanva egyet sem zökken a hangja, sőt a mellettünk ülő összesküvés-hívő felhívja a figyelmünk, hogy úgy artikulál, mint Farkasházy Tivadar, amikor megpróbálja kimondani, hogy "Manchester United".

Az este hősei azonban vitathatalanul a háttérénekesek: a fekete férfi és a távolról latin-amerikainak tűnő hölgy legalább kétszer annyit énekel, mint Britney, sőt igazság szerint bármikor leénekelnék a popdívát a színpadról, ha arról lenne szó. Ennek ellenére végig a háttérben állnak a félhomályban, egyszer jönnek csak előre, amikor hármasban előadják az Oops I Did It Again különösen jól sikerült szvingfeldolgozását.

"Ez régen nem volt ilyen dagadt" - hallatszik egy csalódott férfihang mögülünk. Valóban, be kell ismernünk az összes táncosa jobban néz ki Britneynél, még az a nagy orrú lány is szexisebb, aki úgy néz ki, mintha terhessége negyedik hónapjában járna. Britney mentségére írható, hogy ennyi táncoláshoz, ugráláshoz és rohangáláshoz elengedhetetlen az az izomtömeg, ami végtagjaira rakódott az évek során.

Csoportszex kizárólag kiskorúaknak

Abban azért megegyezünk, hogy ennyi mozgás mellett mi az első szám felénél hanyatt feküdnénk a színpad közepén, szívizomgörcsre utaló szimptómákat produkálnánk, és oxigénmaszkért könyörögnénk. Azt persze nem lehet nem észrevenni, hogy Britney is liheg és verejtékezik rendesen, emiatt sok szünetet is tartanak, amik alatt kis döcögő filmbetéteket és egy transzvesztita kikiáltót lehet csodálni a kivetítőn. Utóbbi ugyan kitesz magáért, benyomul a tömegbe, és még egy altesti poént is ellő a siker kedvéért, a tömeg mégis értetlenül figyeli, talán, mert nem hajlandó ékes budapesti dialektusban közölni, hogy mit is akar.

Az első átöltözés után még előnytelenebb szerkóban mászik elő a sztár. Egy nagyméretű, rózsaszín bugyogóban dizőzt alakit, és a jelmezhez illően egyre erotikusabb táncokba kezd, ami azért jó, mert legalább nem a tinédzser rajongókat elkísérő apukák aludnak be, mint egy 100 Folk Celsius-koncerten, hanem éppen fordítva.

A szexuálisan túlfűtött műsorban az egyik színpadkép bordélyházi jelenetet ábrázol, ahol a színpad elején a fekete táncos fiú rendőrnek öltözve kezd el sztriptízelni, miközben Britney egy kád szélén az előttünk ülő fodrász szakértői véleménye szerint "puncimosást" imitál, hátul a kivetítőn pedig egy leszbikus pár ágyjelenete és egy csoportszex árnyjátéka pereg.

  

A táncosok és Britney a műsor vége felé közelítve egyre sűrűbben nyúlnak magukhoz, a kivetítőn pedig mellek, izmos seggek és egymáson vonagló testek tobzódnak. A bordélyos jelenetben, amíg Britney egy franciaágyon nemi aktust imitál duzzadó ágyékú partnerével, a színpad előterében két srác fogdossa egymást a homoerotika mámorában.

Ezután már csak a kötelező ráadás marad, majd gyorsan villanyt gyújtanak, és kitessékelik a rózsaszín tömeget. A kijárat felé botorkálva elhaladunk pár csalódott Avon-tanácsadó és műkörömépítő mellett, nem is beszélve a döbbent anyukákról, akik megpróbálják sebtiben interpretálni az imént látott eseményeket, észre sem véve, hogy kislányuk már rég tisztában van a homoszexuális kapcsolat és az anális behatolás definíciójával.