Szűz vagy nem szűz, megveszik
Britney azért eleve magas szinten kezdte a kasszírozást, a cuccait vásárló réteg ugyanis döntő részben a 8-14 éves korosztályból került ki. (Pedig korai számai lényegében arról szóltak, hogy most akkor ő tényleg szűz, vagy bagzik, mint a belga óriás). Ezt tartják a legkifizetődőbb korcsoportnak, mert őket a szüleik szokták koncertre vinni és sorba is állnak a pólókért, amíg a kölyök csápol - magyarázta Furano. Az image változásával a felnőtt Britney odaadó derékhadát már a 16-24 évesek alkotják, köztük többségben vannak a lányok, de jelentős az énekesnő meleg férfi rajongótábora is.
Az ajándékcuccok között a rózsaszín, Toxic-mintájú baby-doll a legkelendőbb manapság.
Amerikában és Európában. Magyarországon nem, a magyarok ugyanis nem gerjednek az ilyesmire.
Nekünk ez sok?
"Nálunk nagyon gyengén muzsikál ez az üzlet" - magyarázta az Index kérdésére Baksai Péter, a budapesti Britney-koncertet szervező ShowTime egyik vezetője. Az üzletember főként a cuccok magas árával és a magyar fiatalok sovány zsebpénzével indokolja a rajongók eltérő szokásait. Egy popsztáros póló ugyanis 6-10 ezer forint, míg egy kapucnis dzseki 15-20 ezer lenne.
A ShowTime ezért nem is készül emléktárgy-árusításra a Budapest Arénában. Ha korábbi példákat nézünk, talán nem véletlenül. Amikor a Pet Shop Boys ingyenes koncertet adott Budapesten, a brit szintipopperek Magyarországon legyártattak egy széria pólót - idézte fel kérdésünkre egy másik szakmabeli. A buli többszázezres nézőserege állítólag összesen kettő darabot vett meg hatezer forint körüli áron.
Koponya, Sátán, merchandising
A másik koncertszervező szerint Magyarországon kizárólag a metálosok jelentenek piacot a kereskedő hajlamú zenészeknek. Ők ugyanis - hiába szegényebbek a tinidiszkósoknál - vallásos elszántsággal vásárolják a horror motívumos fekete pólóikat.