Barbara, Borbála
-5 °C
3 °C

Britney-re gerjednek, a pólójára nem

2004.04.26. 16:30
Britney Spears mostani turnéjának amerikai állomásain átlagosan százhatvanezer dollárt kasszíroz a koncertek alatt eladott pólókból, dzsekikből, poszterekből, turné-naptárakból és egyéb hivatalos relikviákból. A koncertsorozat Európai szakasza alatt 10 millió dollárnyi árut tervez eladni. Budapesten ehhez képest egyáltalán nem árulnak majd relikviákat, mert a magyar rajongókat ez a téma kivételesen hidegen hagyja - derítette ki az Index.
Öt éve számít A-listás popsztárnak Britney Spears, de a trendi álszűznek a jelek szerint mostanában indult be igazán az emléktárgy-biznisz. Eddigi karrierje során ugyanis 30 millió dollárt szedett össze a képét viselő bigyókból, a jelenlegi turnénak viszont csak az európai szakaszán 10 millióra számít. Az összeg fele jut tisztán Britney zsebébe - tárta fel a Hollywood Reporter újságírójának Dell Furano, a Signatures Network Inc. vezérigazgatója. Ez a cég gyártja a Legtöbb Fake Pornóképen Szereplő Popper ajándéktárgyait.

Szűz vagy nem szűz, megveszik

Britney azért eleve magas szinten kezdte a kasszírozást, a cuccait vásárló réteg ugyanis döntő részben a 8-14 éves korosztályból került ki. (Pedig korai számai lényegében arról szóltak, hogy most akkor ő tényleg szűz, vagy bagzik, mint a belga óriás). Ezt tartják a legkifizetődőbb korcsoportnak, mert őket a szüleik szokták koncertre vinni és sorba is állnak a pólókért, amíg a kölyök csápol - magyarázta Furano. Az image változásával a felnőtt Britney odaadó derékhadát már a 16-24 évesek alkotják, köztük többségben vannak a lányok, de jelentős az énekesnő meleg férfi rajongótábora is.

Az ajándékcuccok között a rózsaszín, Toxic-mintájú baby-doll a legkelendőbb manapság.

Amerikában és Európában. Magyarországon nem, a magyarok ugyanis nem gerjednek az ilyesmire.

Nekünk ez sok?

"Nálunk nagyon gyengén muzsikál ez az üzlet" - magyarázta az Index kérdésére Baksai Péter, a budapesti Britney-koncertet szervező ShowTime egyik vezetője. Az üzletember főként a cuccok magas árával és a magyar fiatalok sovány zsebpénzével indokolja a rajongók eltérő szokásait. Egy popsztáros póló ugyanis 6-10 ezer forint, míg egy kapucnis dzseki 15-20 ezer lenne.

A ShowTime ezért nem is készül emléktárgy-árusításra a Budapest Arénában. Ha korábbi példákat nézünk, talán nem véletlenül. Amikor a Pet Shop Boys ingyenes koncertet adott Budapesten, a brit szintipopperek Magyarországon legyártattak egy széria pólót - idézte fel kérdésünkre egy másik szakmabeli. A buli többszázezres nézőserege állítólag összesen kettő darabot vett meg hatezer forint körüli áron.

Koponya, Sátán, merchandising

A másik koncertszervező szerint Magyarországon kizárólag a metálosok jelentenek piacot a kereskedő hajlamú zenészeknek. Ők ugyanis - hiába szegényebbek a tinidiszkósoknál - vallásos elszántsággal vásárolják a horror motívumos fekete pólóikat.