Judit
-2 °C
8 °C

Chemical Brothers a globális termékbemutatón

2005.09.28. 10:14
Valamiért biztos jó a legnagyobb mobiltelefon-gyártó multinak, ha ugyanazon a napon a világ négy különböző pontján rendez egyszerre elektronikus zenei fesztivált. Ha másért nem, hogy egy napra komolyan vegye jelmondatát. Globális céges bulin jártunk Berlinben, ahol megnéztük a Chemical Brotherst, megkedveltük DJ Yodát, de leginkább a VJ-ken álmélkodtunk.

"Akkor most mindenki egyszerre írja azt, hogy Nokia!" - ez a szofisztikált marketingstratégia bújhat meg a finn mobilgyártó cég globális megmozdulásának hátterében, melynek keretében a vállalat egyazon hétvégén rendezett Rio de Janeiróban, Sao Paulóban, az argentinai Cordobában és Berlinben fesztivált. Az emberek meg szeretik a monumentális közösségi élményeket, mint amilyen az augusztus 20-i tűzijáték vagy a miniszterelnök-jelöltek tévés párbaja, amikor tudni lehet, hogy százezrek nézik egyszerre ugyanazt. Feltehetően a Nokia Trends eseménysorozat is erre az érzésre akart ráerősíteni.

Fatboy Slim kezdte


Kattintson a képekért!

A fesztivál 2004 tavaszán Rio de Janeiróban kezdődött Fatboy Slim partijával, amit aztán továbbiak követtek Sao Paulóban és Argentínában. Most először egy európai város is bekapcsolódott a láncba: Berlin, mely éveken át ideális táptalaja volt olyan sajnálatos elektronikus zenei jelenségeknek, mint a Love Parade vagy Paul van Dyk.

Néhány méterrel a föld alatt, a Velodrom nevű óriáscsarnokban rendezték meg az eseményt, ahol nyugodtabb napokon kerékpárversenyzők tekernek körbe-körbe. A húzónévként feltüntetett Chemical Brothers és a glasgowi Slam mellett a brit, a német és a finn elektrószíntér jeles alakjai léptek fel három helyszínen egyszerre. A huszonöt előadót számláló és a közel félmillió wattos teljesítményen futó tízórás elektronikus zenei és multimédiafesztiválra a többség persze azért vett jegyet (15 euróért), hogy megnézze a Chemical Brotherst élőben.

Chemical Brothers a korrektség jegyében

Az egykori diáktársakból - akik ráadásul életükben először a manchesteri egyetemen találkoztak egy középkori történelem szemináriumon - verbuválódott duó erős lézer- és videóinstallációkkal megtámogatva közel másfél órát játszott. Egészen a második sorig furakodtam, hogy megnézzem, tényleg annyira jók-e élőben, mint ahogy mondják. Tény, hogy a koncertet kísérő VJ minden tőle tehetőt megtett, eleinte viszont úgy tűnt, hogy a két zenész nem érzékeli az előtte elhelyezkedő több ezres tömeget. Mivel rögtön az elején lenyomták a Hey Boy, Hey Girl-t, a harmadik pedig a Push the Button volt, gyorsan kipipálták a mainstream vonalat, így a másfél órás live act a felétől már egészen élvezhetővé vált.

A két pléharcú brit is szépen belelkesült, és míg Tom Rowlands nagyjából egy helyben állva bólogatta végig a koncertet, Ed Simons két gombtekerés közben ide-oda járkált, tapsolásra bíztatta a közönséget és inkább ő tűnt a duó interaktivitásra hajlamos tagjának. Látványilag persze nem is az előadóművészeken volt a hangsúly, hanem a vizuális háttérelemeken. A dolognak ez a fele tényleg lehengerlő volt, bár az is igaz, hogy óriáskivetítőn még egy hangya cammogása is jól mutat. A koncert tehát jó volt, a Chemical Brothers korrekt, de nem tartogat megrázó meglepetéseket.

DJ Yoda keze és Luke Skywalker lézerkardja közti összefüggés


Klikkeljen! Kattintson!

Abszolút kedvencünkké inkább a tavaly Magyarországon is járt DJ Yoda (Duncan Beiny) lépett elő egy punnyadós mellékteremben. Yodánál szerencsére nemcsak én csodálkoztam rá a zenei hangzás és a vetített képi világ soha nem látott egységére, hanem német kísérőm is. Yoda állítólag egy újgenerációs szkrecs-DJ, akinél a szkreccselés és vizuális show csodás összhangban él. Például: Yoda négyszer végighúzza kézfejét a lemezjátszón, míg a kivetítőn Luke Skywalker századmásodpercnyi megfeleléssel ugyancsak négyet suhint lézerkardjával. Ahogy Yoda saját szájíze szerint vegyíti a stílusokat, úgy változnak a különböző filmbevágások is a szmókervilág egyik kedvenc filmjétől, a Cheech and Chongtól (magyarul a nem annyira szerencsés Csalóka nyalóka címen) a Muppet Show-n át az Al Pacinós Scarface-ig (A sebhelyesarcú).

Termékek, emberek és Latin-Amerika hiánya

Ugyanebben a teremben aztán megjelennek maguk a termékek is, mi az N91-essel ismerkedünk, ami mindent tud, és bár technikai adatai közül szinte semmit sem jegyeztünk meg, tény, hogy meggyőző hangerővel és tisztasággal játszik mp3-zenéket és két megapixeles fotókat is készít.

Ami a látogatókat illeti, némelyek úgy gondolták, hogy az idén már másodszorra elmaradt Love Parade pótrendezvényén vannak, bár ők inkább a Recombination Arena nevű butatechnó-partiteremben tolongtak, nagyon sok Red Bullt ittak és a fényfestőművészeknek köszönhetően egész éjjel csíkosan világítottak.

S bár eleinte azt hisszük, idegesítően sok lesz a Nokia-logó jelenléte, végül is ki lehet bírni, csak az a nagy globális összhang érzése Latin-Amerikával, az hiányzik. Bár ki tudja, ha ezekben a napokban Rióban, Sao Paulóban, Cordobában és Berlinben egyszerre sokszor leírják a Nokia szót, jövőre ilyenkor talán az egész világ összes metropolisza egyetlen összefüggő elektronikus zenei fesztivállá változik át.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Értékeljen, nyerjen!

Van kedvenc légitársasága? Írja meg véleményét itt!