Mariah Carey-ből adták el a legtöbben az Egyesült Államokban

2006.01.09. 14:47
Ötmillió fogyott tavaly Mariah Carey új lemezéből, pedig a Greendayt játszották a legtöbbször az amerikai rádiók.

Mariah Carey szakította át végül a célszalagot az elmúlt év utolsó heteinek amerikai lemezvásárlási hajszájában a The Emancipation of Mimi című korongjával, amelyből 4 968 606 darab kelt el a tengerentúlon. Ezzel mellbedobással megelőzte a rapper 50 cent The Massacre (A mészárlás) című CD-jét, ami csupán 4 852 744 darabban kelt el a 2005-ben. A különbség mindössze 115 862 darab eladott lemez volt, ráaádsul a karácsonyi vásárlási láz előtt a rap volt a sikeresebb, ezért sokáig úgy látszott, hogy Mariah alul marad a rapperrel való küzdelemben.

Carey mindenhol az élen

Ennek ellenére Carey sikere nem volt véletlen, hiszen egy felmérés szerint a We Belong Together című dalát 496 099 alkalommal játszották le az Egyesült Államokban, amellyel szintén első lett.

De nem kell szégyenkeznie a dalról készült klippel sem, mert azt 3003 alkalommal sugározták a televíziók. Ennél többször csak a The Killers Mr Brightside és a Chemical Brothers Helen (So Long) című klipjét játszották.

Az amerikai rádiókban viszont tavaly leggyakrabban a Green Day számait hallhatták (1 251 396-szor játszották a zenekar dalait), míg Mariah Carey itt a második volt, az ő dalait 1 223 300 alkalommal sugározták az éterben.

A Top10

Az eladott albumok 2005-ös amerikai Top 10-es listájának harmadik helyén Kelly Clarkson Breakaway című albuma áll 3 496 192 eladott lemezzel, rádiós sikerei ellenére csak negyedik a Green Day 3 360 394 eladott albummal, az ötödik pedig a Black Eyed Peas, a rapformáció Monkey Business című lemeze 3 037 251 példányban kelt el.

A hatodik helyen a Coldpay új lemeze az X&Y áll, hetedik Rascal Flatts, nyolcadik a No Doubtból kikacsingatva szólókarriert építő Gwen Stefani, a kilencedik Kanye West, míg a tizedik a rapper The Game lett.