A Disney megrontja a gyerekeket

2008.12.01. 10:25
Kapzsiságra nevelnek és fogyasztásfüggővé tesznek a Disney meséi, állítja egy brit apát, aki egy sikeres BBC-sorozatban is szerepelt. Régen bárki ingyen hozzáférhetett a morális üzeneteket közvetítő történetekhez, kesereg Christopher Jamison.

Worth apátja támadást indított a Disney ellen, azt állítja, hogy a meséik kapzsiságra nevelnek, írja a Daily Telegraph. Bár a történetek pozitív tanulsággal zárulnak, ez csak álca, állítja Christopher Jamison. A lényeg, hogy a termékeiket eladják, és Disneylendből modern zarándokhelyet faragjanak. Az apát erről abban az útmutatásában írt, ami a boldogság megtalálásáról szól.

A társadalomból kiveszik a lélek az anyagi javak hajszolása és a vallás hanyagolása miatt, kesereg Christopher Jamison, akit a The Monastery című sikeres BBC-sorozatból ismer a brit közvélemény. A Disney azt sugallja, hogy ha nem veszik meg a termékeiket, akkor nem lehet boldog a család, mondja az apát, aki Westminster következő érseke is lehet.

Családok ezrei dőlnek be

„Minden könyv, film, élménypark és póló mögött az az üzenet, hogy a gyerekeknek Disney-re van szükségük - teszi hozzá. - Ezért muszáj megnézniük moziban a következő Disney-filmet, a szülőknek meg ezt kell megvenniük nekik dvd-n a születésnapjukra. Családok ezrei dőlnek be ennek a mesének, amikor ellátogatnak Disneylandbe.”

„A morális igazságok valaha a kulturális örökségünk részét képezték, és ehhez bárki ingyen hozzáférhetett – mondta. - Most a cégek pénzért árulják ugyanezt különböző termékek formájában.” Így szerinte a gyerekek fogyasztásfüggővé és kapzsikká válnak.

A Disney-t 1923-ban alapította Walt és Roy Disney, és ez a világ egyik legnagyobb szórakoztatóipari cége. Tizenegy élménypark és több tévécsatorna tartozik hozzájuk, és már legalább kétszáz filmet gyártottak.