"Az, hogy egy ilyen műsor bekerülhet az NBC csütörtöki főműsoridejébe, mérföldkő lehet a meleg társadalom látótérbe kerülésében"- fogalmazott Scott Seomin, egy melegek elfogadásáért küzdő szervezet, a Gay and Lesbian Alliance Against Defamation (Melegek és Leszbikusok Szövetsége a Rágalmazás Ellen) igazgatója. "A műsorral tulajdonképpen öt igazi meleg férfi költözik be az amerikai otthonok millióiba. Egyikük sem ijesztő, és nem mentegetőznek, amiért ilyenek. Nagyon, nagyon szerethetőek" - mondja Seomin.
Meleg célcsoport
A meleg karakterek egyébként persze már nem számítanak újdonságnak a televízióban, viszont a reklámozók szempontjából újdonságnak számít a műsor. A show szünetében sugárzott első reklám a meleg vásárlókat célozta meg: egy internetes utazásszervező hirdetett melegeknek üdüléseket. Az, hogy a mostani reklámok képesek-e dollármilliókat hozni, a meleg műsorok jövője szempontjából döntő jelentőségű lehet, hiszen a hirdetőket jelenleg még riasztják az effajta programok.
Amikor 1989-ben egy népszerű sorozatban elhangzott egy meleg pár beszélgetése, a műsor egymillió dollár reklámbevételtől esett el. Hasonló hatása volt egy másik, 1997-es sorozatnak is, amelyben a főszereplő egy leszbikus nő volt. Mivel vásárlóerejük becsült értéke több száz milliárd dollárra tehető, a melegek gyorsan fejlődő piacát egyre kevésbé lehet figyelmen kívül hagyni. A hirdetők egy részének érdeklődése az utóbbi időben óriásit nőtt a melegek iránt, mondja Howard Buford, a Prime Access Reklámügynökség vezetője. Az ügynökség egyébként melegeket célzó hirdetések készítésével foglalkozik.
Csábítás
A Queer Eye ugyanannak a Bravo elnevezésű kábelcsatornának készült, amely kedden bemutatta a szintén melegeket szerepeltető Boy Meets Boy című realityshow-t is. Ebben a műsorban egy James nevű homoszexuális férfi választ magának párt tizenöt jelentkező közül. A versenyzők között azonban heteroszexuális férfiak is vannak, James természetesen nem tudja, ki azok. "Lehet, hogy ez egy kicsit igazságtalannak és kegyetlennek tűnik Jamesszel szemben - mondja Seomin. - A műsor arra sztereotípiára épít, miszerint valójában minden meleg férfi - mélyen legbelül - hetero férfit szeretne elcsábítani."
Kitűnő nézettségi adatokat produkált mindkét műsor, annak ellenére, hogy egyikben sem korlátozták a szexuális tartalmat.