Robotok, rumbatök, vasreszelék

2005.10.14. 10:35
Az október 15-i Hyperspace szervezői az utóbbi évek talán legerősebb felhozatalával rukkolnak elő a szombati bulira. Az Events Hallba látogat a techno egyik legnagyobb klasszikusa, Green Velvet Chicagóból és live act-tel állít be hozzánk az elektrót tökélyre fejlesztő Anthony Rother Frankfurtból. Meg persze a Deadcode DJ-k, akik nem jönnek, mert itt vannak.

A Commodore környezetben bóklászó Dick Tracy egy csalóka szerkezetekkel zsúfolt úszó barlangot pillant meg. Az Events Hall mágneshegye feletti Apostol szupermarket-avatón a vasreszelékfoltos Anthony Rother magyarázza hogyan kell bábvállalatot létrehozni. Mögötte a kőoltáron robotok rumbatökkel verik szét magukat. Tracy egy jobb nyíllal tovahalad, felsőajkát félkörívben vékony bajuszka díszítette. Utána jönnek a többi barátok, akik az előre odakészített vánkosokra ájulnak. Elektromoskerítéssel bekerített hadászati girlandok fölé statikus parókák röppenjenek! -utasítja a maga fele integető kéz.

hogyha ezer klarinét...

Viaszos terítőt akusztikus sebességgel rázó marionett asszonyokra támadó számoszlopszemű búgócsigák Green Velvetre sietnek. A szánt egy traktor húzza. A gégemikrofonban cikázó ipari árammal cicázó vokálokba cbn gyónnak a halott humoristák. A csak Turing gépekkel kommunikáló funky dj ünnepi üzemzavart rendel el.

Green Velvet és a pirulák

Green Velvet

A zöldhajú néger, Green Velvet azaz Curtis Jones annak idején vegyészmérnöknek tanult, de aztán otthagyta az egyetemet, és belekezdett az emberi agyakkal való kísérletezésbe technóval. Első kiadványa 1991-ben jelent meg az akkor indított saját, Cajuel nevű kiadójának gondozásában. Átütő sikert az egy évvel későbbi house dala hozott számára, ám még egy évnek kellett eltelni ahhoz, hogy 1993-ban megszülessen rikító neon-zöld hajú művész énje: Green Velvet.

Korai dalszövegeiben a mindennapi, normál történéseket bizarr jelenségekkel társította. Az "Answering Machine"-ben például egy üzenetrögzítő egymás utáni felvételeit játssza le, csupa rossz hírrel: a főbérlő felmondja a bérleti szerződést, a barátnő felfedi, hogy a gyerek nem tőle van, és egy jós azt tanácsolja neki "maradjon a házban, ma, holnap és örökké". Késöbb a 'Whatever' című albumán Green Velvet ezt a 'techno punk' etikát új, magasabb szintre emelte.

A "La La Land" című slágerében kritizálta "azokat a kis pirulákat" amik "milliónyi agysejtet ölnek meg" (konkrétan a refrén: "Something 'bout those little pills / Unreal the thrills they yield / Until they kill a million brain cells.".
Jones állítása szerint a "La La Land" egyáltalán nem viccesnek készült. Van kézzel fogható üzenete. Nem drogpárti, és nem is drogellenes, csak valós.

A 2005-ös év új fejezetet nyitott életében. Walk In Love című új albumát mutatja be egy világkörüli turné keretében. A lemez fogadtatása kitűnő. Megjelenése után, jó pár élvonalbeli DJ (pl.: Dave Clarke , DJ Hell ) toplistáján rögtön az első helyeken kezdett. Immár zöld hajviselet nélkül, Green Velvet tovább kutatja a világ extrém és profán dolgait, ingázva a könnyed humor és a mély elmélkedés között.

Anthony Rother

Anthony Rother

Rother, korunk egyik legnagyobb zenei tehetsége már egyszer fellépett nálunk élő műsorával a Budapest Parádé Bónuszon, most a Hyperspace-en autentikusabb környezetben láthatjuk.

"Az electro összeolvadása más műfajokkal. Ez teszi most az elektronikus szcénát és annak zenéjét érdekesebbé, mint valaha. Még akkor is, amikor a zenei iparban gazdasági tekintetben épp nehéz az előrejutás. Lehet, hogy néhányan nem élik túl, de úgy érzem, ez az újítás ideje, a következő szint tudatos formálásának, kiépítésének ideje." Nyilatkozta a harmincéves éves frankfurti producer és label tulajdonos Anthony Rother, aki több mint tizenhét éve képviseli az electrót.

Datapunk nevű kiadójával évek óta zenei misszionárius feladatot lát el. Több kiadványa, például a Sven Väth Cocoon kiadójánál megjelent maxik, vagy Rother ötödik stúdió albuma, a "Popkiller" bizonyítja hangzásának időtlenségét. A "Popkiller"-t, amellett hogy a 2004-es listák élére került, az év lemezének is választották a mértékadó Raveline Magazine olvasói.

Anthony Rother karrierje a nyolcvanas évek végén kezdődött. Első kiadványaira erősen hatottak a rendező -és zeneszerző John Carpenter szférikus hang-kollázsai. 1994-től Rother, Heiko Laux Kanzleramt kiadójának egyik legjelentősebb producere lett. A kiadó máig is azon kevés német labelek egyike, ami igazán minőségi techno zenéket jelentetnek meg. A lemez szakmai berkekben mindent elsöprő sikere hosszan ható dinamizmust eredményezett Rother pályafutásában.

Rother live-actben is zseniális

1998-ban megalapította saját labelét, a PSI49NET. Ez a művészi kifutó teret adott saját produkciói, illetve újító művészekkel alkotott közös munkák számára. Itt jelentek meg többek közt a nagysikerű "Simulationszeitalter" (2000), "Little Computer People" (2001) és a "Hacker" (2002) albumok is. Az évek során a zenei barátsága Sven Väth-tel több közös alkotásban is megnyilvánult. Rother volt a producere két Sven albumnak, a "Contact"-nak és "Fire" -nek. Valamint egyéb koprodukcióknak, mint a "Komm" és a "Magie", melyek a Cocoon-nál jelentek meg Väth & Rother nevek alatt.

Remix és társszerzői munkái során dolgozott már Thomas Schumacher-rel, Karl Bartos-sal a Kraftwerk-ből és ez évben Miss Kittin-nel, Erick Morillo-val valamint DJ Hell-lel is. Rother zenei pályafutásának egy fontos aspektusa a live act-ezés.

2005.10.15. Hyperspace - Events Hall - Budapest
Start: 22.00, End:07.00
Belépő: 3.999HUF, a helyszínen: 4.599HUF
Info: 06 30 3030 220