A Heaven Street Seven zenekar tagja hozzátette: választ még nem kaptak a megszólított miniszterektől. Németh Róbert hangsúlyozta: "nem pénzekért akarnak lobbizni, hanem struktúrát akarnak létrehozni".
"Megmutatnák értékeiket
A nyílt levelet aláíró, a "magyar pop, rock, folk, dzsessz" műfaj képviselői szerint a magyar dalok médiasugárzásának aránya alacsony, a műfaj szinte semmilyen módon nem tudja megmutatni értékeit, sok esetben közérdeklődésre számot tartó zenekarok működésének alapfeltételei sem adottak.
"Bár az elmúlt évtizedek bebizonyították, hogy a könnyűzene értékteremtő műfaj és több millió ember érdeklődésére tart számot, mégis: a múltbéli kultúrpolitika folyományaképpen, a rendszerváltás után több mint egy évtizeddel a könnyűzene még mindig nem rendelkezik az őt megillető társadalmi elismertséggel, és ténylegesen még mindig a tűrt kategóriába tartozik" - vélik a művészek.
Nem szeretik a piaci viszonyokat
Hozzáteszik: a könnyűzene az egyetlen művészeti ág - szemben például a filmmel, a színházzal vagy az irodalommal -, amely szigorúan és kizárólag piaci alapokon működik. A zenészek ezért azt a kérdést tették fel nyílt levelükben, hogy "léteznek-e pillanatnyilag könnyűzenei témájú pályázatok, melyeket állami intézmények írnak ki és bírálnak el", például a Nemzeti Kulturális Alapprogramnál.
A művészek választ várnak többek között arra is, hogy melyik minisztérium vagy kormányzati szerv az, amelyik a magyar könnyűzene törvényi környezetét alakítja vagy felügyeli, "ki eme levél valódi címzettje", illetve arra, hogy a kortárs kultúra részének tekinti-e a magyar kormány a hazai könnyűzenét.
Ki mit tud?
Kérdés számukra az is, hogy "ismeri-e a magyar kormányzat az Európai Unió országainak a könnyűzenével kapcsolatos kultúrpolitikai koncepcióját és gyakorlatát? Tervezi-e hasonló modell(ek) kidolgozását és alkalmazását?"
Vass Lajos, a kulturális tárca politikai államtitkára a már a múlt héten, a Sziget fesztiválon felvetett téma kapcsán úgy nyilatkozott a hírügynökségnek: a minisztérium nyitott a kezdeményezés iránt, és megfontolja, miként lehetne a Nemzeti Kulturális Alapprogram támogatási rendszerébe bevonni az értékes műveket alkotó könnyűzenei előadókat.