A maszkos-üvöltveszenvedős tinimetál sztárcsapata, a Slipknot jogi lépéseket fontolgat a Burger Kinggel szemben, mivel szerintük egyáltalán nem vicces, ahogy a gyorsétteremlánc új reklámjában őket parodizálják.
A Burger King új sült csirkefalatkáit egy Coq Roq nevű bandával hirdeti, akik csirkemaszkban bohóckodnak a színpadon, és az amerikai tévécsatornákon sugárzott kamu turnévideók tanúsága szerint sült csirkecsíkokkal, meg nagy adag hasábburgonyával ütik ki magukat esténként a hotelszobában fél tucat gruppi társaságában.
Lopott falatkák
A Slipknot szerint azonban a Burger King egyszerűen ellopta hosszú évek alatt kialakított imidzsüket.
"A zenekari maszkok és a számok stílusa is nagyon hasonlít a Slipknotra, ezért jogi lépéseket fontolgatunk az ügyben" - nyilatkozta az Angliában megjelenő Daily Starnak a zenekar szóvivője, aki szerint az általuk felkért ügyvédek most vizsgálják, hogy milyen jogi eszközökkel lehetne rávenni a Burger Kinget, hogy szakítsa félbe a reklámkampányt.
A Slipknotot egyébként a szóvivő állítása szerint felkérte a Burger King, hogy vegyenek részt a kampányban, de ők nemet mondtak, mivel szerintük rossz fényt vetne rájuk, ha a zenekar nevét egy multinacionális cég reklámhadjáratával kapcsolatban emlegetnék.
Csirkemaszkok, keménykedés, reklámmetál
A szóvivő azt azonban sietett leszögezni, hogy a Slipknot most már nem utasítaná el, ha a Burger King nagy összegű kártérítés formájában kérne bocsánatot a reklámkampány miatt.
Marilyn Manson is
"Ez csak egy paródia, ráadásul egyáltalán nem a Slipknotot figurázzuk ki, hanem az egész rockipart" - nyilatkozta a vádakra reagálva a Burger King szóvivője, aki azért annyit elismert, hogy a reklámfilmben több tucat klippre, utalnak. Többek közt a Marilyn Manson és a Kiss videóit is kifigurázza a sült csirkecsíkokat reklámozó kisfilm, ezért a Burger King nem érti, hogy miért pont a Slipknot tiltakozik ilyen hevesen.
A kanadai Chart Attack elnevezésű zenei portál szakértője az üggyel kapcsolatban megemlíti, hogy ha Slipknot végül pert nyer, a Burger King által fizetendő kártérítést azonnal át is utalhatnák a Gwarnak, hiszen a Splipknot ettől a kilencvenes években népszerű zenekartól lopta az imidzsét és színpadi megjelenésének legapróbb részleteit is.
Az amerikai marketingiparral foglalkozó blogokon pedig eközben azt találgatják, hogy nem egy jól kivitelezett médiahackkel állunk-e szemben, amiben a Burger King és a Slipknot összefogott, hogy egymást szapulva reklámozzák saját magukat.